"Am decis în Guvern că, pe lângă finalizarea cu Bechtel a tronsonului din Bihor de la Suplacu de Barcău – Borş şi a celui de la Gilău la Câmpia Turzii, se scoate imediat la licitaţie tronsonul Gilău – Mihăieşti, 25 de kilometri, şi se reia proiectarea la tronsonul Târgu Mureş – Câmpia Turzii, tot din autostrada Transilvania, pentru a fi continuat pe bugetul de stat, dar la costuri decente, la costuri care să poată fi acoperite din bugetul de stat", a declarat primul-ministru.

Emil Boc a continuat precizând că autostrada Transilvania este un obiectiv politic al coaliţiei, dar realizat ‘la preţuri corecte’.

"Vreau să ştiţi că prin negociere sau prin renegocierea contractului încheiat în 2004 de către Adrian Năstase s-au economisit şase miliarde de euro la bugetul de stat, pentru că vreau să ştiţi că banii pentru Bechtel sunt de la bugetul de stat. Nu sunt bani din fondurile europene sau din altă parte. Şase miliarde de euro s-au economisit de la bugetul de stat. (…) Iar pentru aceasta Adrian Năstase ar trebui să-şi ceară scuze românilor de şase miliarde de ori, pentru faptul că a încheiat un contract în detrimentul statului român şi acum este dovada supremă a acestui lucru", a mai declarat premierul Boc.

Potrivit acestuia, "nu se poate să laşi la nesfârşit contracte care să producă pierderi din bani publici doar pentru că a fost moftul Guvernului Năstase, la un moment dat".

"Deci eu cred că este un lucru sănătos pentru statul român, aşa cum am renegociat şi alte contracte, aşa cum am impus standarde de cost pentru tot ce înseamnă lucrări publice în România şi aici lucrurile trebuie să intre în normalitate. Da, autostrada Transilvania este un obiectiv politic al coaliţiei, este susţinută de Guvernul Romaniei, dar făcută la preţuri corecte şi care, repet, ne vor permite să continuăm lucrările", a susţinut Emil Boc.

El a precizat că pentru restul tronsoanelor, de la Braşov la Târgu Mureş, pentru partea de la Mihăieşti la Suplacu de Barcău, la Bihor, nu se exclude procedura parteneriatului public-privat.

"Este una dintre soluţiile la care ne gândim pentru a putea să le finalizăm, pentru că toate aceste lucruri, repet, sunt pe bugetul de stat şi banii publici nu sunt, aşa cum am spus, nelimitaţi, pentru că sunt lucrări în toată ţara care trebuie susţinute de infrastructură şi parteneriatul public-privat este o soluţie la autostrăzi", a spus şeful Executivului.
SURSA: Agerpres