Primarul Emil Boc din Cluj-Napoca a afirmat că proiectul de metrou va fi realizat, subliniind că discuțiile privind finanțarea sunt de natură tehnică și că există un contract de finanțare din fonduri europene pentru acest proiect.
Duminică, Emil Boc a discutat pe Facebook despre inițiativele de transformare a municipiului Cluj-Napoca într-un oraș mai ecologic, inclusiv planul de a face o stradă pietonală și de a elimina traficul auto din acea zonă. În cadrul acelei postări, el a fost întrebat într-un comentariu despre proiectul metroului.
”Dincolo de toate discuţiile din spaţiul public, doresc să ştiţi că Metroul SE FACE!! În octombrie-noiembrie sosesc «cârtiţele» care fac tunelurile pentru metrou şi încep lucrările propriu-zise. Acum se lucrează la devierea utilităţilor, au fost făcute exproprierile şi se pregăteşte prima staţie din Floreşti, de unde vor intra «cârtiţele» în subteran. Discuţia despre finanţare este de natură tehnică, metroul are contract de finanţare din fonduri europene”, a răspuns Emil Boc.
Metroul din Cluj-Napoca este cel mai ambițios proiect
Proiectul metroului din Cluj-Napoca este unul dintre cele mai ambițioase proiecte de infrastructură din România, destinat să îmbunătățească semnificativ transportul urban în oraș.
Scopul principal al proiectului este de a dezvolta o rețea de metrou care să faciliteze deplasarea rapidă și eficientă în Cluj-Napoca, contribuind astfel la reducerea congestiei rutiere și a poluării atmosferice.
Proiectul prevede construcția unei linii de metrou care va conecta diverse zone importante ale orașului, inclusiv centre comerciale, zone rezidențiale și zone de birouri.
Este finanțat din fonduri europene
Beneficiază de finanțare din fonduri europene, ceea ce subliniază importanța și amploarea inițiativei. Contractul de finanțare a fost semnat, iar aspectele legate de tehnologia de implementare sunt în curs de finalizare.
În prezent, proiectul se află în faza pregătitoare, cu sosirea echipamentelor necesare săpăturilor pentru tuneluri programată pentru lunile octombrie și noiembrie. Aceste echipamente, cunoscute sub numele de „cârtițe”, vor începe lucrările efective de săpătură.
După începerea săpăturilor, urmează etapele de construcție a infrastructurii metroului, inclusiv montarea sistemelor de semnalizare și electrificare, urmate de testarea și punerea în funcțiune a rețelei.
În ciuda planurilor avansate, proiectul a generat discuții și dezbateri în spațiul public privind aspectele tehnice și financiare. Emil Boc a subliniat că aceste aspecte sunt de natură tehnică și că proiectul continuă conform planului.
Odată finalizat, metroul va contribui la îmbunătățirea mobilității în Cluj-Napoca, oferind o alternativă eficientă și ecologică la transportul rutier. De asemenea, se așteaptă să sprijine dezvoltarea urbană și să faciliteze accesul la diverse facilități și servicii din oraș.