Emil Boc dezvăluie că metroul din Cluj se va realiza în continuare
Primarul Clujului, Emil Boc, afirmă că metroul din oraș va fi realizat, contrar speculațiilor din media. El a anunțat că în această toamnă vor ajunge „cârtițele” care vor începe să sape tunelurile, în cadrul emisiunii „Jurnalul de seară” de la Digi 24.
Emil Boc a subliniat că există un contract de finanțare pentru metrou, atât din PNRR, „care există astăzi”, cât și din obligațiuni verzi. Cu această ocazie, el a mulțumit miniștrilor de Finanțe și Transporturi, precum și premierului și președintelui Senatului, pentru recunoașterea importanței acestui proiect la nivel național. Acesta reprezintă „șansa unei comunități de a aduce mai multă prosperitate pentru Cluj, dar și pentru România, care are nevoie de multe motoare regionale puternice.”
Primarul Clujului a menționat că, din cauza aglomerației extreme de pe ruta Florești-Cluj Napoca—cea mai congestionată din România, depășind chiar și traficul de la Otopeni la București—experții au concluzionat că singura soluție viabilă este construirea metroului. Pe 24 septembrie, Emil Boc a anunțat că, în urma semnării unui act adițional la contractul de finanțare, obligațiunile verzi vor contribui la finanțarea acestui proiect, alături de fondurile din PNRR.
”Această nouă sursă de finanţare din obligaţiuni verzi acoperă atât cheltuielile prezente, cât şi cheltuielile viitoare (…), pe întreaga perioadă de implementare a proiectului”, a transmis acesta.
Magistrala 1 de metrou din Cluj va avea o lungime totală de 21,3 km
Magistrala 1 de metrou din Cluj va avea o lungime totală de 21,3 km și va include 19 stații subterane, precum și un depou suprateran. Prima etapă a proiectului se va desfășura pe teritoriul municipiului Cluj-Napoca și al comunei Florești, având ca scop deservirea zonelor rezidențiale și multifuncționale, inclusiv a viitorului Spital Regional de Urgență și a unui centru comercial situat în apropiere.
Președintele Consiliului Județean Cluj, Alin Tișe, a semnat rapid autorizația de construire pentru acest proiect important. Lucrările vor fi finalizate în 2031, iar metroul va avea capacitatea de a transporta aproximativ 164.000 de călători pe zi. Sorin Grindeanu a subliniat că acest proiect ilustrează un parteneriat eficient între autoritățile centrale și cele locale, oferind beneficii considerabile pentru cetățenii din Cluj-Napoca. Anul trecut, a fost semnat un contract de proiectare și execuție cu o asociație de constructori, valoarea acestuia fiind de 10,78 miliarde de lei (cu TVA).