Orice constructor care nu respectă graficul de lucrări va plăti penalităţi, a afirmat, vineri, premierul Emil Boc, care a vizitat, împreună cu ministrul transporturilor, Anca Boagiu, şantierul autostrăzii Bucureşti-Ploieşti.
În acest context, primul-ministru a subliniat că ‘în unele zone lucrările arată bine, iar în altele suntem în epoca de piatră. Dacă se fac lucrările la timp se vor face şi plăţi către constructori’, a mai arătat Emil Boc.
Acesta a anunţat că, în acest an, Ministerul Transporturilor îşi propune să dea în folosinţă 129 kilometri de autostradă, iar cele trei mari priorităţi ale Guvernului sunt Arad-Timişoara, Medgidia-Constanţa şi Bucureşti-Ploieşti.
"Acestea pot fi finalizate cu un efort major. Lucrările vor fi supravegheate în permanenţă de către Ministerul Transporturilor", a mai afirmat primul-ministru.
Potrivit premierului, Executivul a acordat bani de la bugetul de stat cu prioritate pentru investiţii, pentru a susţine creşterea economică şi finalizarea lucrărilor de infrastructură.
La rândul său, ministrul transporturilor a arătat că în cei aproape 130 de kilometri de autostradă au fost incluse Centura Ocolitoare Arad şi Centura municipiului Constanţa. De asemenea, vor fi finalizate tronsoanele de autostradă Timişoara-Arad, Medgidia – Constanţa şi Bucureşti – Ploieşti.
"Din bugetul de stat, Guvernul a alocat Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale 506,54 milioane de lei, pentru a continua proiectele ISPA, şi alţi 280,5 milioane de lei, care reprezintă vărsămintele din privatizare", a adăugat ministrul transporturilor.
Tronsonul de Autostradă Bucureşti-Ploieşti este împărţit în două secţiuni, Bucureşti – Moara Vlăsiei, în lungime de 19,5 km, la care lucrează companiile italiene Pizzarotti şi Tirena Scavi, şi secţiunea Moara Vlăsiei – Ploieşti, de 42,5 km, la care lucrează un consorţiu format din companiile Spedition UMB – PA &CO International, Euroconstruct şi Com-Axa SRL.
SURSA: Agerpres