„Infrastructura nu are vacanţă, doamna ministru (n.r. Boagiu) a modificat actele legale care să permită constructorilor să lucreze atunci când vremea permite. (…) Nu înseamnă că se asfaltează pe ploaie sau pe zăpadă. Se poate lucra la şanţuri, la rigole şi la alte lucrări de infrastructură. Cred că stabilitatea economică este importantă pentru fiecare român, pentru că de stabilitatea economică şi de creştere economică depind plata salariilor şi a pensiilor pentru fiecare român. De aceea cred că este importantă şi componenta aceasta”, a declarat premierul Emil Boc.
Şeful Executivului s-a interesat despre stadiul lucrărilor la primul tronson vizitat între km 0 şi 19, care sunt realizate în proporţie de 90%. Întrebaţi de premier, reprezentanţii constructorului – compania italiană Pizzarotti – au declarat că lucrarea va fi gata cel târziu în luna mai, însă Emil Boc a solicitat respectarea termenului iniţial, luna aprilie.
La rândul său, ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a declarat că cele mai mari probleme pentru finalizarea acestui tronson au fost determinate de exproprieri şi de lipsa de cooperare din partea autorităţilor locale. „Principala problemă a fost reprezentată de lipsa de cooperare a autorităţilor locale şi modul greoi în care au fost făcute exproprierile, însă pregătim o iniţiativă legislativă pentru a evita pe viitor astfel de ingerinţe”, a declarat ministrul Transporturilor.
În continuare, cei doi oficiali vor vizita şantierul lucrării de la km 19 la km 62, acolo unde lucrează pe trei tronsoane consorţiul format din companiile româneşti Spedition – UMB – Euroconstruct Trading – Pa&Co.
Iniţial, lucrările la această autostradă trebuiau să se finalizeze în 2009, însă au fost acordate termene succesive de amânare, termenul final fiind decembrie 2011, dar nici acesta nu a fost respectat. Trei din cei patru constructori implicaţi în acest proiect au primit deja penalităţi pentru nerespectarea termenului final, acesta fiind programat pentru luna aprilie 2012. Autostrada Bucureşti – Ploieşti va avea 62 de kilometri, din care erau finalizaţi, la începutul lunii noiembrie 2011, 25 de kilometri, iar valoarea totală a lucrărilor se ridică la 450 de milioane de euro.
Sursa: Agerpres