Enache Jiru: „Sunt multe instrumente oferite de stat companiilor, dar nu întotdeuna am avut cel mai bun marketing”

Statul român oferă multe instrumente companiilor, dar acestea nu sunt atât de vizibile pe cât am vrea, pentru că nu am avut întotdeauna cel mai bun marketing, a declarat Enache Jiru, secretar de stat în Ministerul Finanţelor la conferinţa Dezvoltarea României organizată de revista Capital.

"Motoarele creşterii economice sunt: consumul, exporturile şi investiţiile. În privinţa investiţiilor private, statul are mai multe instrumente de susţinere, de la Eximbank, până la scheme de ajutor de stat. În ultimii opt ani s-au acordat peste un miliard de euro prin ajutoare de stat şi la buget s-au întors 3,5 miliarde de euro din impozite şi taxe", a declarat Jiru. 

"Un alt proiect al guvernului este transformarea Eximbank în banca de dezvoltare. Fiecare ţară are o astfel de bancă de promovare a investiţiilor. La noi s-a pus problema astfel, ori creăm o instituţie de la zero care ar fi necesitat mult timp şi resurse financiare, ori transformăm ceea ce există şi extindem activitatea Eximbank. Este un proiect în dezbatere", a mai spus Jiru.