Aceasta este o schimbare importantă pentru acest produs, care a fost tipărit încă din anul 1768. Enciclopedia va avea exclusiv ediţii online şi o editură specială pentru elevi. Ultima editie tiparita va rămâne cea din 2010, care are 32 de volume, cu articole despre încălzirea globală şi despre genomul uman. Această ultimă ediţie costă 1.395 de dolari.
O asemenea mişcare era totuşi aşteptată, întrucât vânzările enciclopediei au scăyut încontinuu din 1990, când au fost vândute 120.000 de seturi de câte 32 de volume. Scăderea a venit pe fondul creşterii popularităţii şi a accesului la internet, iar Britannica a ajuns la vânzări de 40.000 de seturi de volume ân 1996.
Directorul editurii, Jorge Cauz, afirmă că în timp ce ediţiile printate ale enciclopediei nu se mai vând bine, cele online sunt foarte populare.
85% din veniturile realizate de editură  provin din vânzările publicaţiilor pentru elevi, care îşi vor diversifica apariţiile, iar restul din abonamentele la site-ul enciclopediei.