Enel Distribuţie Muntenia a realizat, în primele cinci luni ale anului, lucrări de modernizare în beneficiul a peste 100.000 de clienţi din Bucureşti, investiţiile necesare fiind de peste 8,6 milioane de lei.
Astfel, în perioada ianuarie – mai 2016, echipele Enel Distribuţie Muntenia, au modernizat şi introdus în Telecontrol, sistemul de monitorizare şi control de la distanţă a reţelei, un număr de 12 puncte de alimentare şi 30 de posturi de transformare. În cazul în care are loc o avarie, aceasta poate fi rezolvată mult mai rapid, fără a mai fi necesară deplasarea unei echipe la posturile de transformare şi punctele de alimentare modernizate, scrie Agerpres.
Tot în acest timp, au fost finalizate şi lucrările de modernizare a reţelei de medie şi joasă tensiune începute în urmă cu un an în cartierele Cotroceni şi Dorobanţi. Prin intermediul acestor lucrări au fost înlocuite cablurile vechi de medie şi joasă tensiune cu unele noi, performante, care au o capacitate sporită de transport al energiei electrice.
De asemenea, s-a finalizat lucrarea de trecere la 20 kV din zona Piaţa Sudului care a fost corelată cu proiectul Primăriei Bucureşti de realizare a pasajului rutier din zonă. Astfel au fost modernizate reţele de cabluri cu o lungime cumulată de 6 kilometri, potrivit Agerpres.
"Toate aceste lucrări fac parte dintr-un amplu program de modernizare şi telegestiune demarat de Enel în România pentru îmbunătăţirea calităţii serviciilor oferite clienţilor, modernizarea reţelei şi implementarea pe plan local a standardelor de calitate şi mediu ale grupului Enel. Lucrările finalizate în primele cinci luni însumează o investiţie de peste 8,6 milioane de lei, fiind doar o parte din planul semnificativ de investiţii ce va fi realizat anul acesta în Bucureşti, numeroase lucrări fiind deja în derulare", se arată în comunicat.
Implementarea lucrărilor de investiţii pentru realizarea sistemului Telecontrol în Bucureşti, Ilfov şi Giurgiu a început în 2009. În perioada 2009 – 2015, 86% din staţiile de transformare ale Enel Distribuţie Muntenia au fost modernizate complet pentru a permite controlul de la distanţă a reţelei. Astfel, calitatea serviciului de distribuţie a crescut semnificativ. Prin comparaţie, conform datelor ANRE, autoritatea de reglementare în domeniul energiei electrice, în timp ce în 2010 pentru clienţii Enel durata unei întreruperi medii per client/an (SAIDI – System Average Interruption Duration Index) era de 574 minute, în 2014 (conform ultimului raport oficial al ANRE), acelaşi indicator scăzuse la jumătate – 259 minute/client/an.
Unul dintre principalele beneficii ale sistemului de gestiune a reţelei prin Telecontrol este că permite tehnicienilor Enel să execute manevrele de realimentare cu energie foarte rapid şi eficient, în cazul unor întreruperi care afectează zone extinse. În cazul apariţiei unei defecţiuni, în loc să fie trimisă o echipă de electricieni pe teren care să o inspecteze, acţiune ce necesită timp, sistemul Telecontrol permite identificarea zonei afectate mult mai repede şi efectuarea de la distanţă a manevrelor pentru realimentarea cu electricitate a consumatorilor. În plus, sistemul Telecontrol reprezintă un prim pas pentru reţelele inteligente, ce permite alături de contorul inteligent, o conectare digitală între contor şi sistemul de control, aducând astfel multiple beneficii consumatorilor, au explicat reprezentanţii companiei.
Programul va continua în următorii ani, până când toate staţiile si posturile de transformare aparţinând Enel Distribuţie Muntenia vor fi modernizate complet şi controlate integral de la distanţă. De asemenea, începând de anul acesta programul s-a extins semnificativ şi în reţeaua de joasă tensiune, mai arată comunicatul.
Prezentă pe piaţa din România încă din 2005, Enel este, în acest moment, cel mai mare investitor privat în domeniul energetic, cu operaţiuni în sectorul distribuţiei si furnizării de electricitate, dar şi al producţiei de energie electrică din surse regenerabile. Enel are peste 3.100 de angajaţi în România şi oferă servicii unui număr de 2,7 milioane de clienţi, acoperind aproape o treime din piaţa locală de distribuţie.