Priorităţile şi investiţiile companiei în perioada 2013 – 2017 se vor concentra pe trei mari direcţii de acţiune: continuarea programului de eficienţă ce a fost implementat accelerat în 2012, pregătirea pentru liberalizarea pieţei, care va avea loc odată cu aplicarea noii legi a energiei, şi implementarea de noi tehnologii.
‘Acum, mixul nostru de clienţi pe piaţa liberă este alcătuit din clienţi companii medii şi mari, în timp ce în 2013 şi 2014 ne aşteptăm la o migrare semnificativă şi a clienţilor mai mici spre piaţa liberă, ceea ce va însemna că numărul de clienţi actuali de pe piaţa liberă va creşte în perioada următoare de la nivelul actual la mai multe zeci de mii. Ne aşteptăm ca în 2017 liberalizarea să ajungă şi la segmentul rezidenţial, ceea ce înseamnă că numărul de clienţi va creşte la sfârşitul acestei perioade. Ne aşteptăm la o creştere în 2017 la jumătate de milion, iar în perioada de după ne aşteptăm la o creştere şi mai mare, deci şi mai multe milioane’, a spus acesta.
În ceea ce priveşte cea de-a treia direcţie de acţiune, respectiv implementarea de noi tehnologii, D’Agnese a precizat că în anii trecuţi compania s-a concentrat pe programul de implementare a tehnologiei de control la distanţă, iar în viitor se va concentra pe contoarele inteligente.
‘Ne aşteptăm să implementăm această tehnologie până în 2017 la circa 40% din baza noastră de clienţi, ceea ce ne va permite ca aproximativ 80% din energia totală pe care o livrăm să fie acoperită cu această tehnologie, şi asta pentru că în momentul de faţă marii clienţi, companiile, sunt deja deserviţi cu această tehnologie. Toate acestea ne vor conduce la investiţii în următorii cinci ani de circa 540 milioane de euro şi, bineînţeles, un nivel de un pic peste 100 de milioane de euro pe an’, a adăugat şeful Enel România.