La începutul lunii trecute, Enel a anunţat că boardul său a convenit asupra unui plan de a-şi vinde activele de producere a energiei din Slovacia şi de distribuţie şi vânzări din România.

Analiza Capital poate fi citită aici

'Procesul de vânzare a activelor din Slovacia şi România avansează în mod ordonat. Suntem în perioada în care posibilii cumpărători îşi manifestă interesul, iar băncile pun la punct diferite oferte. Cred că vom trage concluziile până la sfârşitul anului', a spus Francesco Starace.

Grupul Enel a desemnat drept consultanţi financiari BNP Paribas şi Deutsche Bank pentru activele din Slovacia şi Citigroup şi Unicredit pentru activele din România, în sprijinul operaţiunilor de vânzare.

Vânzarea activelor Enel de producţie din Slovacia şi a celor de distribuţie şi vânzări din România sunt parte a unui program mai larg de vânzări de active în valoare de şase miliarde de euro, început în 2013, şi care vizează reducerea datoriilor Enel. Până în prezent, acest program a generat suma de 1,6 miliarde de euro. Activele din Slovacia şi România, împreună cu alte active non-strategice, vor contribui cu peste 4,4 miliarde de euro /6 miliarde dolari/ la acest program.

Vânzările vor implica o participaţie de 66% în Slovenske Elektrarne din Slovacia, 64,4% în Enel Distribuţie Muntenia SA şi Enel Energie Muntenia SA, 51% în Enel Distribuţie Banat SA, Enel Distribuţie Dobrogea SA şi Enel Energie SA, precum şi 100% din acţiunile Enel România Srl.

În cazul activelor din România este vorba despre companii care gestionează o reţea de 91.000 de kilometri ce distribuie aproximativ 14 TWh pe an (cu o cotă de piaţă de 34%) şi care vând aproximativ 9TWh/an unui număr de aproximativ 2,6 milioane clienţi, dintre care 2,4 milioane sunt clienţi rezidenţiali (aproximativ 20% din piaţa de retail) şi 200.000 sunt companii.

În anul 2013, aceste companii au avut venituri de 1,118 miliarde euro şi au generat un profit operaţional de 289 milioane de euro.Agerpres