Transformarea digitală, în contextul actual, a accelerat apariția de noi nevoi în rândul consumatorilor. Pentru a veni în întâmpinarea lor, Enel a alocat resursele necesare pentru a le oferi clienților o diversitate de servicii digitale, care să le eficientizeze timpul petrecut pentru efectuarea operațiunilor de bază, precum și să ajute la reducerea interacțiunilor fizice cu un operator.
Astfel, Enel a dezvoltat o suită de servicii pentru gestionarea facilă a facturilor și a datelor de contract, chiar din confortul și siguranța propriei locuințe, de pe orice dispozitiv cu conexiune la internet, fără să fie nevoie să se autentifice în aplicație: contractarea online, plata online, schimbarea online a titularului de contract și obținerea unei copii a facturii. Pentru accesarea acestor servicii, clienții folosesc o platformă 100% securizată, astfel că orice operațiune este efectuată în condiții de maximă siguranță.
Plata online
Plata online ar trebui să fie la fel de simplă ca trimiterea unui e-mail sau ascultarea melodiei preferate pe telefonul mobil. Pornind de aici, Enel a creat pagina de plată online.
Cea mai simplă modalitate este Plata fără autentificare, prin care clienții nu trebuie decât să completeze formularul cu informațiile necesare plății, respectiv codul de plată și adresa de e-mail. După redirecționarea în pagina web cu valoarea facturii curente și a totalului de plată, clientul trebuie doar să apese butonul Plătește, fără ca Enel să rețină însă datele de card, care sunt gestionate de către procesatorul de plăți.
Schimbarea titularului de contract
Schimbarea titularului unui contract de furnizare energie electrică poate fi acum făcută online, fără a mai fi necesară deplasarea la unul dintre magazinele Enel. Clienții trebuie mai întâi să completeze formularul cu datele de identificare ale locului de consum și cu cele ale solicitantului, cu informații despre codul de plată și codul de client, informații care se găsesc pe prima pagină a facturii Enel, precum și numele, prenumele, adresa de e-mail și numărul de telefon. După completarea formularului, clienții vor primi un e-mail de confirmare a înregistrării solicitării.
Ulterior, clienții trebuie să pregătească o serie documente pentru a continua procesul de schimbare a titularului, respectiv actul de spațiu al locului de consum, actul de identitate, cererea de contract de furnizare și oferta de furnizare energie electrică aleasă de către client.
Copia facturii
Clienții care au nevoie de o copie a facturii Enel, o pot accesa online prin intermediul noului serviciu Copia facturii. Pe https://my.enel.ro/cd/copie-factura, clienții pot introduce datele de identificare ale titularului de contract (codul de plată și CNP/CUI) și instant li se va deschide o pagină personalizată unde pot vizualiza ultima factură, precum și celelalte facturi emise în ultimele 12 luni.
Tot pe această pagină, clienții pot găsi informații precum ID-ul facturii, data emiterii și a scadenței, numărul kWh facturați, valoarea facturii curente și soldul la zi, dar și adresa de corespondență.
Pentru ca toate opțiunile online oferite clienților săi să fie ușor de accesat, Enel a creat pagina dedicată de Servicii online, unde, pe lângă cele trei servicii prezentate mai sus, clienții au la dispoziție şi altele, precum Factura prin Email, Factura prin SMS sau Contractarea online.