Compania austriaca EPAMEDIA,
a achizitionat 75% din pachetul de actiuni al Multirekalm, una dintre cele mai
mari companii de publicitate outdoor (panotaj stradal) din Ungaria. Pachetul
majoritar de actiuni a fost vandut de Bonitas 2002 Kft., compania care
gestioneaza investitiile private ale presedintelui bancii OTP Bank, Sandor
Csany.
Prin aceasta tranzactie,
EPAMEDIA devine lider, cu o cota de 50% din piata de publicitate outdoor din
Ungaria. Holdingul austriac isi extinde si portofoliul cu 7.500 de panouri
ajungand sa detina circa 14.100 de spatii de publicitate outdoor.
In prezent, EPAMEDIA detine in Ungaria cinci companii: Outdoor Zrt.,
akzent media Kft, Magnum Megaboard Kft., Intermedia Kft. si Multireklám Zrt. Atat holdingul austriac de panotaj
stradal cat si Multireklam sunt prezente pe piata romaneasca de panotaj
stradal. Prin cele doua companii romanesti detinute, Euromedia si Beta Cons,
EPAMEDIA este lider de piata iar Multireklam, prin achizitia de anul
trecut a firmei Effect Media, se afla in primii cinci jucatori. In
Romania, raportul realizat de agentia Initiative Media, estimeaza cheltuielile
pentru publicitate outdoor anul trecut la circa 39 de milioane de
euro.
Potrivit MRSZ Ungarischer Werbeverband, citat de oficialii EPAMEDIA,
in 2006, pe piata de publicitate din Ungaria au fost cheltuiti circa 143,1
milioane de euro, publicitatea outdoor ocupand astfel locul trei in totalul
investitiilor in advertising, dupa presa scrisa si televiziune.
Sursa: Capital