Compania care operează cea mai mare rețea de autocare interurbane din Europa continuă să investească în alternative durabile la combustibilii fosili și să dezvolte tehnologii inovatoare. FlixMobility urmează să testeze pe autocarele sale o tehnologie pe bază de celule de combustibil alimentate cu hidrogen, devenind astfel primul operator care utilizează această tehnologie.
Pentru a pune în aplicare acest proiect centrat pe sustenabilitate și servicii de mobilitate cu zero emisii de CO2, compania va colabora cu specialiștii de la Freudenberg Sealing Technologies. Primele discuții cu privire la dezvoltarea autobuzelor care vor susține tehnologia pe bază de celule de combustibil au avut deja loc.
„Ne dorim să fim printre companiile care modelează viitorului mobilității. Flota modernă FlixBus este deja una sustenabilă, iar călătoriile cu autocarul pe distanțe lungi reduc emisiile de carbon cu aproape 80% comparativ cu o călătorie realizată cu automobilul. Cu toate acestea, continuăm să ne întrebăm ce putem face pentru a oferi călătorii și mai prietenoase cu mediul. După lansarea cu succes a trei autocare electrice, acum ne propunem să dezvoltăm primele autocare pe distanțe lungi cu o tehnologie pe bază de celule de combustibil alimentate cu hidrogen alături de Freudenberg. Acesta este un pas care va marca o încă o etapă importantă în istoria mobilității”, a declarat André Schwämmlein, fondator și CEO FlixMobility.
Primele autocare electrice FlixBus din Franța și Germania au fost produse de BYD și de compania Yutong din China. Tehnologia pe bază de celule de combustibil este o oportunitate pentru producătorii de autobuze din Europa pentru a-si aduce contribuția la viitorul serviciilor de mobilitate sustenabile.
Autoturismele alimentate pe bază de celule de combustibil promit o autonomie de 500 de kilometri. Timpul de alimentare estimat este de 20 de minute, datorită hidrogenului. Performanțele autocarelor care utiliează tehnologia pe bază de celule de combustibil vor respecta standardele actuale ale autocarelor care operează pe distanțe lungi.
„Un sistem hibrid care combină într-un mod inteligent celulele de combustibil alimentate cu hidrogen și baterii este în mod special potrivit pentru vehicule de talie mare care parcurg distanțe lungi, mai ales în condițiile în care vehiculele cu alimentare exclusiv electrică nu pot încă susține distanțele lungi”, a explicat Claus Möhlenkamp, CEO Freudenberg Sealing Technologies.
„În prima fază a proiectului demarat de FlixBus vor fi echipate câteva autocare cu această tehnologie, parte din faza pilot. Pe viitor, ne dorim să contribuim într-un mod semnificativ la reducerea emisiilor de CO2 din traficul stradal. Acest demers, alături de FlixMobility și de cea mai mare rețea de autocare din Europa, va reprezenta un moment inovator care va avea impact și asupra altor sectoare din industria mobilității, cu siguranță,” a mai adăugat reprezentantul companiei Freudenberg Sealing Technologies.
Tehnologia pe bază de celule de combustibil este o formă de propulsie electrică sustenabilă, transformând hidrogenul într-o sursă atractivă de energie pentru viitorul mobilității. Printre beneficii se numără autonomia sporită și timpul scurt necesar pentru alimentare. În plus, deoarece celula de combustibil generează numai apă ca emisie, aceste autobuze vor fi neutre din punct de vedere al emisiilor de CO2.