Epson România anunta o evoluţie pozitivă a business-ului după primele şase luni ale anului, concretizată într-o creştere a vânzărilor cu 52% faţă de perioada similară a anului trecut, până la atingerea cifrei de 7 milioane euro.

Afacerile Epson au crescut în fiecare dintre segmentele în care compania activează: imprimare pentru utilizatorii individuali şi companii, imprimare de dimensiuni mari, proiectoare, photo viewers, scannere, consumabile şi echipamente POS.

“Evoluţia bună din prima parte a anului reprezintă o reflectare a creşterilor susţinute pe segmentul multifuncţionalelor şi echipamentelor foto, imprimantelor matriciale, cu o evoluţie notabilă în acest semestru, dar şi consumabilelor şi echipamentelor POS, segment în care Epson România are cel mai bun procent de penetrare a pieţei dintre toate ţările din Europa. Se adaugă interesul crescut pentru proiectoare, în special în segmentul home cinema, dar şi modelelor destinate mediului educaţional. Toate acestea sunt o dovadă clară că utilizatorii din România devin mai specializaţi şi selectivi în alegerea produselor, iau în considerare criteriul performanţei livrate la un cost rezonabil“, declară Simona Decuseară, National Sales&Marketing Manager Epson România.

Pe segmentul de imprimante (incluzând şi imprimantele multifuncţionale), cota de piaţă înregistrată în prima jumătate a anului a fost de 14%, vânzările totale înregistrate fiind de 44.000 de unităţi. O evoluţie foarte bună au avut-o imprimantele matriciale, segment în care Epson are o cotă de 97% din piaţă, numărul de unităţi vândute fiind de 17.500, ca urmare a cererii foarte mari în domenii precum cel financiar-bancar şi guvernamental. De asemenea, segmentul multifuncţionalelor cu jet a cunoscut o creştere importantă, înregistrându-se o cotă de 13%, în trimestrul întâi, Epson fiind numărul doi pe această piaţă ca valoare a vânzărilor, numărul unităţilor vândute fiind de 26.000.

Pe segmentul proiectoarelor, cota de piaţă a fost, potrivit studiului DTC, de 15%, în trimestrul al doilea. În ceea ce priveşte planurile pentru perioada următoare, Epson îşi va concentra atenţia pe dezvoltarea anumitor segmente cu potenţial precum cel al produselor dedicate mediului educaţional, al soluţiilor pentru sistemul bancar dar şi pe zonele tradiţionale – imprimare, în special în zona foto, şi proiectare.

“Piaţa de imprimante va ajunge în 2008, conform estimărilor noastre, la 700.000 de unităţi. Ţinta noastră este atingerea unei cote de piaţă de 10%, focus-ul pentru perioada următoare fiind pe creşterea ponderii Photo în vânzările totale de imprimante inkjet – multifuncţionale şi single function. Pe segmentul utilizatorilor individuali, ne putem aştepta la o adoptare şi mai largă a imprimantelor cu funcţii foto, de la formate mici până la A4 sau a acelora cu funcţii de imprimare pe CD/DVD “, declară managerul Epson.

Distribuitorii Epson în România sunt MB Distribution, Tornado Sistems, Despec Romania şi Agis Computer.

Sursa: Epson