Rezultatele din prima jumătate a anului se bazează pe creşterea cu 20% a vânzărilor de videoproiectoare în contextul evenimentelor sportive din această vară – Jocurile Olimpice de la Londra şi Campionatul European de Fotbal, dar şi pe succesul înregistrat de imprimantele CISS adresate companiilor mici și mijlocii, precum şi consumatorilor individuali care tipăresc în volum mare.
„Segmentul proiectoarelor generează anual aproximativ un sfert din vânzările Epson în România. Pentru prima jumătate a anului, acestea au crescut cu 20% peste nivelul înregistrat anul trecut şi ne aşteptăm ca tendinţa să se menţină şi pentru restul anului, ca urmare a noilor lansări”, a declarat Simona Decuseară, National Sales & Marketing Manager Epson România. Cele mai vândute modele de proiectoare au rezoluţia SVGA şi XGA, şi sunt comercializate la un preţ mediu cuprins între 500 şi 550 de euro, însă pe un trend pozitiv se află şi modelele WXGA.
Dacă piața proiectoarelor a fost impulsionată de evenimentele sportive din trimestrul al doilea, pe piața imprimantelor creșteri au fost înregistrate pe segmentul adresat mediului de business și industrial (sectorul semnalisticii și CAD). Piața de imprimante a înregistrat o ușoară scădere în prima jumătate a anului, comparativ cu anul trecut, dar noile lansări din această toamnă creează premisele unei evoluţii pozitive pentru a doua jumătate a anului.
“Ne menținem, până la finalul anului, ținta de 9 milioane euro pentru cifra de vânzări, în contextul în care vom aduce pe piață peste 40 de produse noi care se adresează tuturor segmentelor de clienți cu avantaje specifice. De exemplu, completăm gama imprimantelor CISS, lansată anul acesta, cu nu mai puțin de 8 modele cu un cost de listare de 2 euro pe 1.000 de pagini, atractiv atât pentru companiile medii și mari, cat și pentru utilizatorii individuali”, a completat Simona Decuseară.
De altfel, al doilea cel mai dinamic segment de produs îl reprezintă imprimantele cu rezervoare de cerneală de mare capacitate încorporate, pe scurt CISS, lansate în martie anul acesta. România este lider de vânzări pe această categorie în regiune. De asemenea, Epson a înregistrat creşteri importante ale vânzărilor de hârtie foto, ca urmare a faptului că preţul redus al cernelii i-a impulsionat pe posesorii de imprimante foto bazate pe tehnologia CISS să tipărească mai multe fotografii.
„Ca răspuns la reacţia favorabilă a pieţei ce a urmat lansării acestei tehnologii, am decis să extindem gama cu noi modele care aduc funcţii avansate precum conectivitatea Ethernet, modulul fax sau ecranul LCD. Noile modele ţintesc în special întreprinderile mici şi mijlocii şi utilizatorii individuali, oferind un cost de printare substanţial redus, la un volum ridicat de documente – până la 12.000 de pagini alb negru şi 6.500 de documente color, cu cantitatea de cerneală iniţială”, a adăugat Simona Decuseară.
Un alt segment cu evoluţie pozitivă a vânzărilor îl constituie imprimantele de format mare, atât din categoria de imprimare de semnalistică indoor/outdoor, cât şi pentru aplicaţii de tip CAD şi GIS. Noile imprimante Epson se adresează utilizatorilor business şi industriali care vor să obţină pe termen mediu şi lung optimizări la nivelul costurilor operaţionale.
În România, produsele Epson sunt distribuite de MB Distribution, Despec România, IT Smart Distribution, Altex şi distribuitorul specializat Dacora Print.