Equest aşteaptă momentul optim pentru un exit din Vitantis Shopping Center

Încă de anul trecut s-a vorbit despre intentia Equest de a vinde centrul comercial Vitantis Shopping Center. Momentan, compania nu a concretizat nicio oportunitate de exit, deşi a avut mai multe oferte, potrivit lui Vlad Dragoescu, Investment Manager, Equest Investments. „Politica impusa de actionariatul Equest este de a ramane activi intr-un proiect pana in momentul in care acesta ajunge la un optim din punct de vedere comercial si financiar, asigurandu-ne astfel ca exit-ul va asi

Încă de anul trecut s-a vorbit despre intentia Equest de a vinde centrul comercial Vitantis Shopping Center. Momentan, compania nu a concretizat nicio oportunitate de exit, deşi a avut mai multe oferte, potrivit lui Vlad Dragoescu, Investment Manager, Equest Investments.
 
„Politica impusa de actionariatul Equest este de a ramane activi intr-un proiect pana in momentul in care acesta ajunge la un optim din punct de vedere comercial si financiar, asigurandu-ne astfel ca exit-ul va asigura randamentul scontat. Un exercitiu complet de tipul investitie/exit a fost realizat de Equest cu centrul comercial CCS (City Center Sofia) care a fost achizitionat in 2006, fiind mentinut in portofoliu pana in ultimul trimestrul al anului 2009 cand s-a considerat ca acest proiect si-a atins maturitatea iar piata este pregatita pentru absorbtia lui, fiind astfel vandut catre fondul de investitii american Heitman European Partners III”, explica Dragoescu.

Vitantis reprezinta cea mai mare investitie greenfield a grupului Equest, iar tinta principala a managementului este mentinerea si optimizarea traficului din centrul comercialm precum si a mixului de chiriasi.

Portofoliul de investitii al Equest din Romania valoreaza potrivti reprezentantilor companiei 110 milioane de euro, 70% fiind reprezentata de Vitantis. „In momentul de fata exista mai multe proiecte care consideram ca au ajuns intr-un punct de maturitate din punct de vedere al gradului de inchiriere si al veniturilor degajate si pot fi considerate drept candidate pentru un exit, insa discutiile cu posibilii parteneri sunt la un nivel incipient. Dupa cum stiti in acest moment piata de profil este blocata, marea majoritate a posibillilor investitori preferand sa activeze prin cumpararea de actiuni care in aceasta perioada sunt subevaluate, in detrimentul achizitiei directe de active”, spune Dragoescu.

Vitantis Shopping Center are o suprafaţă totală închiriabilă de 34.219 mp, din care galeria comercială reprezinta circa o treime,a dica 11.392 mp. Gradul de inchiriere este de 95,15% şi în perioada 18 sept 2008 – 1 mai 2009, numarul total de vizitatori a fost de  23 miliaone, cu o medie lunară de 312.000. Valoarea investitiei pentru dezvoltarea Vitantis a fost de 70 de milioane de euro.