Ericsson ConsumerLab a identificat câteva dintre cele mai importante tendințe de consum pentru anul 2013, printre care se numără accesarea datelor din cloud și dezvoltarea pieței de smartphone-uri determinată de creșterea numărului de utilizatori femei.
Timp de peste 15 ani, Ericsson ConsumerLab a desfășurat cercetări legate de comportamentul și valorile oamenilor, dar și a modului în care aceștia folosesc produsele și serviciile IT&C. Instituția a identificat câteva dintre cele mai importante tendințe de consum pentru anul 2013.
„Programul nostru global de cercetare al comportamentelor consumatorilor este bazat pe interviuri anuale cu peste 100.000 de persoane, din peste 40 de țări și 15 metropole. De-a lungul timpului am adunat o cantitate semnificativă de date despre tendințele de consum și am observat că schimbările se produc mai repede ca niciodată”, a declarat Michael Björn, Head of Research, Ericsson ConsumerLab.
Cele mai importante tendințe de consum în 2013 sunt:
1. Stocarea în cloud va redefini necesitățile dispozitivelor. Peste 50% din utilizatorii de tablete și peste 40% din utilizatorii de smartphone-uri din Statele Unite ale Americii, Japonia, Australia și Suedia apreciază simplitatea oferită de posibilitatea de a avea aceleași aplicații și date în cloud, disponibile pe mai multe dispozitive.
2. Utilizarea dispozitivelor electronice oriunde și oricând. De la desktop-uri, fișiere și documente la tablete, aplicații și servicii cloud, consumatorii nu-și mai programează activitățile așa cum obișnuiau. În schimb, acestea sunt rezolvate pe moment – în timp ce se stă la rând, la magazin, sau în timpul unei discuții la o cafenea. Utilizatorii tind să facă cumpărături mai degrabă de pe tablete decât de pe desktop-uri și de pe smartphone-uri mai degrabă decât de pe laptopuri.
3. Accesarea internetului la birou de pe propriile dispozitive mobile. 57% dintre utilizatorii de smartphone-uri folosesc aceste dispozitive pentru a accesa internetul la birou. Smartphone-urile personale sunt din ce în ce mai folosite și pentru activitățile de la birou, anume pentru a trimite email-uri, pentru a planifica călătorii de afaceri sau pentru a identifica o locație anume.
4. Utilizatorii urbani vor deveni din ce în ce mai mobili. Faptul că utilizatorii pot accesa internetul oricând și de oriunde a făcut ca mobilitatea să nu mai constituie un lux. Numărul total de abonamente pentru smartphone-uri va atinge 3,3 miliarde până în 2018, iar acoperirea rețelelor mobile este unul din principalele motive de satisfacție pentru locuitorii din orașe.
5. Rețele personale de securitate socială. Din cauza instabilității economice, încrederea în structurile tradiționale și autorități e în continuă scădere, consumatorii bazându-se din ce în ce mai mult pe comunitățile personale. Rețelele personale online funcționează ca o plasă de siguranță și social media începe să devină un competitor serios pentru agențiile tradiționale de recrutare.
6. Femeile determină creșterea pe piața smartphone-urilor. Statistici recente arată că femeile sunt cele care determină trecerea la smartphone-uri la nivel de piață. Nu mai puțin de 97% din femeile care dețin un smartphone trimit SMS-uri, 77% trimit și primesc fotografii, 59% accesează Social Media, 24% dau check-in într-o locație și 17% își folosesc smartphone-urile pentru a beneficia de cupoane de reducere. Cifrele pentru bărbați la aceste categorii sunt mult mai mici.
7. Orașele devin centre de creativitate socială. Locuitorii de la orașe au cu mult mai mulți prieteni online decât cei din zonele suburbane. 12% din cei care trăiesc la oraș afirmă că motivul principal pentru a folosi rețelele sociale este de se a conecta și schimba idei cu alți oameni. Acesta este al treilea cel mai des întâlnit motiv pentru interacțiunea în Social Media, după dorința de a vedea ce se mai întâmplă cu prietenii lor și de a oferi informații despre ei înșiși.
8. In-line shopping. 32% din utilizatorii de smartphone-uri fac deja cumpărături cu ajutorul telefoanelor, iar acum încep să combine cumpărăturile făcute direct din magazin cu cele făcute on-line. Astfel, consumatorii vor să vadă, să atingă și să încerce produsele, să facă comparații și să acceseze informații detaliate despre produse, fără să trebuiască să aștepte la rând pentru a cumpăra un produs.
9. Vizionarea programelor TV devine un fenomen social. 62% dintre consumatori folosesc social media în timp ce se uită la TV și 42% dintre aceștia folosesc social media pentru a discuta despre programele urmărite la TV. Peste 30% dintre aceștia afirmă că ar plăti pentru vizionarea unui conținut video într-un context social. Majoritatea consumului de conținut video și TV de pe dispozitive mobile se face din casă.
10. Procesul educațional se transformă. Procesul educațional se transformă atât prin mecanisme interne, cât și prin cele externe: tinerii își aduc propria experiență tehnologică în sala de clasă, alimentând nevoia de schimbare. În același timp, guvernele și instituțiile caută soluții IT&C pentru a fi mai eficiente. Conectivitatea schimbă modul de a gândi al copiilor la scală globală. În India, aproximativ 30 de milioane din cele 69 de milioane de copii cu vârste între 9 și 18 ani care locuiesc la oraș dețin telefoane mobile.