Volvo Car Group va folosi platforma Connected Vehicle Cloud de la Ericsson pentru a permite șoferilor, pasagerilor și mașinilor să se conecteze la servicii disponibile în cloud.
Șoferii și pasagerii vor putea accesa aplicații în cloud pentru a obține informații, ajutor la navigare și divertisment pe ecranul computerului de bord al mașinii. În același timp, Volvo va permite utilizarea anumitor părți a platformei și de către alți jucători din industria auto.
Furnizorii de conținut vor avea înțelegeri cu Volvo și alți membrii ai ecosistemului platformei, anume furnizorii de radio prin internet, autorițățile rutiere, prefecturile orașelor, serviciile de remorcare etc.
„Mașinile vor integra în viitorul apropiat același nivel de servicii digitale pe care consumatorii le au deja în casele lor sau la birou. Aceasta este o parte strategică importantă din investițiile pe care le va face Volvo pe viitor și intenționăm să fim lideri de piață pe acest segment”, a declarat Lex Kerssemakers, Senior Vice President Product Strategy and Vehicle Line Management, Volvo Car Group.
Parteneriatul cu Volvo presupune ca Ericsson să asigure integrarea platformei Connected Vehicle Cloud cu sistemele IS/IT Volvo Car Group și cele din interiorul tuturor mașinilor Volvo. De asemenea, Ericsson va furniza și managed services pentru o soluție de cloud la nivel global cu o conexiune sigură între automobile și toți membrii ecosistemului platformei.
„Ericsson este partenerul ideal pentru Volvo Car Group, deoarece au o bogată experiență și perspicacitate de business la nivel global. Mai mult decât atât, ambele companii împărtășesc aceeși ambiție de a dezvolta soluții de top pentru industrie, în concordanță cu viziunea comună pentru un viitor bazat pe o societate conectată”, a adăugat Kerssemakers.
„Acest parteneriat constituie o dovadă a transformării întregii societăți pe măsură ce ne îndreptăm către conceptul de societate conectată. Șoferii își doresc servicii pe care tehnologia le poate face posibile, livrate în timp real și personalizate. Competențele noastre în materie de integrare a sistemelor și furnizarea serviciilor se vor alinia cu strategia Volvo”, a menționat Per Borgklint, head of Business Unit Support Solutions, Ericsson.
Experiența Volvo în studiul comportamentului șoferilor și măsurilor de siguranță în trafic, alături de managed services, consultanța și integrarea sistemelor pentru soluțiile de telecomunicații mobile oferite de Ericsson vor fi folosite pentru a defini și selecta serviciile care vor fi integrate în platformă, luând în considerare prioritatea șoferilor legată de situația din trafic.
Ericsson Connected Vehicle Cloud se adresează nevoilor existente și de viitor în materie de adaptabilitate, siguranță și flexibilitate din industria auto globală.