Liderul mondial al producatorilor de echipamente pentru retele de telecomunicatii va deschide in luna iulie un Centru de Servicii Globale in Bucuresti. Acesta va avea 200 de angajati dintre care majoritatea vor fi tineri absolventi.

“Centrul intareste inca o data prezenta noastra in Sud-Estul Europei  si angajamentul fata de clientii nostri. Ericsson are mai mult de 3600 de  angajati in regiune, din care aproximativ 2000 sunt dedicati serviciilor”, a declarat Cesare Avenia, Head of region South East Europe.

La inaugurare, Ericsson si Agentia Romana pentru Investitii Straine (ARIS)  vor semna o Scrisoare de Intentie menita sa stabileasca colaborarea viitoare dintre Guvernul Romaniei si Ericsson in ceea ce priveste dezvoltarea Centrului de Servicii Globale in Romania.

Pentru a evita o eventuala criza de personal necesar noului centru de suport, Ericsson si Universitatea Politehnica Bucuresti vor semna o alta  Scrisoare de Intentie, pentru a pune bazele unei colaborari intre cele doua  institutii: stagii de practica pentru studenti, burse si  programe de  cercetare. Ericsson detine in prezent 19 Centre de Servicii Globale cu peste 6500 de angajati.

Furnizorul de solutii de telecomunicatii suedez este prezent pe piata din  Romania de peste 10 ani.

Oficialii companiei nu au precizat valoarea totala a investitiei. Centrul Ericsson de la Bucuresti se inscrie intr-o serie de demersuri similare ale unor companii mari din industria mondiala de IT&C, precum Microsoft, Oracle, HP, care au deschis centre de suport tehnic in Romania.

Romania a devenit o locatie preferata pentru activitatile de dezvoltare si suport si pentru General Electric sau producatorul de automobile Renault, acesta din urma urmand sa relocheze langa Titu, in judetul Arges, intreaga activitate de cercetare-dezvoltare, design si marketing pentru modelele destinate pietelor emergente.

Sursa: Capital 29 Mai 2007