Eşec în justiţie pentru Renault! Constructorul auto, obligat să închidă o uzină abia redeschisă

Constructorul auto Renault a primit o lovitură dură din partea justiţiei franceze. O fabrică unde muncitorii se întorseseră în urmă cu doar o săptămână îşi va închide din nou porţile. Ce a dus la această decizie?

Justiţia franceză a ordonat joi constructorului auto Renault să închidă uzina din Sandouville (nord-vestul Franţei), din cauza măsurilor de protecţie considerate insuficiente în contextul pandemiei de coronavirus, informează AFP. Sesizat de sindicatul CGT, tribunalul judiciar de la Havre a condamnat Renault să „suspende reluarea producţiei deoarece constructorul nu este în măsură să asigure securitatea muncitorilor din uzină în faţa riscului legat de Covid-19”, se arată în hotărârea tribunalului.

În replică, grupul Renault a anunţat că activitatea la uzina Sandouville a fost oprită începând de joi, 7 mai, şi până la noi ordine. Cu toate acestea, compania a precizat că intenţionează să facă recurs la o decizie care, în opinia sa, se referă în principal la modalitatea în care au fost prezentate măsurile sanitare sindicatelor.

Uzina de la Sandouville este a doua uzină franceză a Renault care şi-a redeschis porţile

Uzina de la Sandouville, unde lucrează aproximativ 1.900 de persoane, este a doua uzină franceză a Renault care a reluat parţial activitatea la data de 28 aprilie, după ce a oprit-o în data de 17 martie din cauza pandemiei. Înainte de criză uzina producea modelul Renault Trafic şi derivate ale acestei utilitare pentru Fiat şi Nissan. La fel ca şi concurenţii săi, Renault şi-a suspendat activitatea în majoritatea ţărilor în cursul lunii martie, din cauza pandemiei de coronavirus. În prezent are loc o repornire graduală la anumite facilităţi europene în timp ce mai multe uzine au reluat deja activitatea în Rusia, România, Portugalia şi Spania.

Groupe Renault România a anunţat, luni, că la uzinele Dacia de la Mioveni a fost reluată producţia „în condiţii de protecţie a sănătăţii angajaţilor”. „În acord cu partenerii sociali, începând din 4 mai, producţia pe platforma industrială Dacia de la Mioveni a fost reluată. La uzina Mecanica şi Şasiuri, lucrul se desfăşoară în trei schimburi, la uzina Vehicule, în două schimburi, iar la direcţia Logistică România, într-un singur schimb. (…) Toate măsurile sanitare în vigoare, în România, au fost implementate astfel încât activităţile să se deruleze în condiţii de protecţie a sănătăţii angajaţilor”, se arată într-un comunicat al producătorului auto.

Conform sursei citate, uzina Vehicule va funcţiona în trei schimburi începând din 11 mai, iar activitatea de logistică va fi corelată cu reluarea producţiei la uzinele Groupe Renault din lume, scrie Agerpres.