România are parte de un nou eșec ce pune economia pe butuci. Țara noastră a ratat o investiție masivă de miliarde de euro care aducea și mii de locuri de muncă. Guvernul face o nouă gafă de proporții care ne privează de aducerea unei mega afaceri în România.
O nouă fabrică pentru producția modelelor Skoda şi Volkswagen va fi construită în Turcia sau Bulgaria, informează Radio Praga. Turcia are o infrastructură solidă, dar Bulgaria este o altă opţiune, deoarece este mult mai stabilă din punct de vede politic şi este un stat membru al UE, a explicat şeful sindicatului Skoda, Jaroslav Povšík, pentru presa cehă.
Sindicatul a informat că va solicita un răspuns de la conducerea companiei, dacă proiectul va afecta numărul de angajaţi din Cehia. Volkswagen va demara discuţiile pentru o nouă fabrică multibrand în Europa de Est, unde ar urma să fie produse modelele grupului german, a anunţat săptămâna trecută VW, după obţinerea aprobării Board-ului de supervizare şi al conducerii pentru acest proiect, valoarea investiţiei fiind evaluată la peste un miliard de euro.
VW va începe „negocieri concrete” pentru unitatea din Europa cu potenţialele locaţii rămase pe listă, se arată într-un comunicat al grupului german. Conform informaţiilor din presă, cele mai mari şanse pentru a câştiga investiţia le au Bulgaria, Serbia şi Turcia. Nu și România care a fost deja exclusă oficial din cursă.
Pe 18 noiembrie, şeful grupului Volkswagen AG, Herbert Diess, declara că producătorul auto caută un loc pentru o nouă fabrică multibrand în Europa de Est, a cărei producţie ar urma să înceapă după 2022. La noua unitate din Europa de Est, care ar urma să aibă 5.000 de angajaţi, vor fi produse SUV-urile Skoda Karoq şi Seat Ateca, acestea fiind în prezent fabricate la Kvasiny (Cehia). Valoarea investiţiei este estimată la aproximativ 1,4 miliarde de euro.
Volkswagen a anunţat totodată că va investi aproape un miliard de euro (1,1 miliarde de dolari) pentru a produce baterii pentru vehiculele electrice în landul Saxonia Inferioară, Germania, şi va căuta să simplifice structura grupului prin divizarea sau vânzarea unor unităţi.
De asemenea, vor fi reluate pregătirile pentru oferta publică iniţială (IPO) a diviziei sale de camioane, Traton, amânată din cauza condiţiilor volatile de pe piaţă. În ianuarie, Volkswagen anunţa că va produce baterii pentru vehiculele electrice şi staţii de reîncărcare în Germania, pregătindu-se pentru producţia de masă a acestui tip de automobile.
Până în 2023, grupul Volkswagen vrea să investească peste 11 miliarde de euro în vehicule electrice şi autonome, digitalizare şi servicii de mobilitate. Portofoliul grupului Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi şi Bugatti, dar şi camioanele MAN şi Scania.