Esecul comercial al modelului Laguna va inseamna desfiintarea a 1.000 de posturi in cadrul uzinei Renault de la Sandouville, scrie presa franceza de azi, care arata ca noul model de la Renault a trebuit sa faca fata noului C5 de la Citroen.

In ultimele trei luni, noul C5 a depasit vanzarile realizate de modelul Laguna 3 in ceea ce priveste piata europeana.

Masina in care Carlos Ghosn si-a angajat toate promisiunile a cunoscut o scadere drastica a vanzarilor: de la 9.000 de unitati vandute in mai, la 6.000 in iulie. In acest timp, Citroen a vandut 5.000 de unitati in mai, pentru ca mai apoi, in iulie sa ajunga la 8.000 de unitati.

Presa franceza noteaza ca C5 a devenit numarul unu la categoria ei in Hexagon, in timp ce Laguna este singurul model alaturi de Opel Vectra care cunoaste o reducere a vanzarilor atat de mare. In acest segment, Volkswagen Passat si Mercedes Clasa C si-au mentinut vanzarile constante.

Pentru a explica vanzarile scazute ale modelului a carei conceptie a supervizat-o personal (partea din fata a fost redesenata dupa interventia sa), Carlos Ghosn a dat vina pe scaderea vanzarilor in europa a berlinelor de familie.

Cu toate acestea, presa locala arata ca succesul lui C5 pune din nou in discutie problema esteticii modelului de la Renault, care a fost criticat pentru liniile slab definite.

In consecinta, Renault se pregateste sa anunte desfintarea a 1.000 de posturi de la uzina din Sandouville, uzina care asambleaza in mod special modelul Laguna 3.

Sursa: L’Expansion