Credit pentru Societatea de Radiocomunicatii (SNR). Ministerul Finantelor Publice (MFP) va garanta, in numele statului, un credit extern in valoare maxima de 100 de milioane de dolari pentru Societatea Nationala de Radiocomunicatii (SNR). SNR va putea utiliza creditul obtinut, pentru a realiza o serie de investitii cum ar fi: retehnologizarea echipamentelor de radiocomunicatii ale societatii, achizitionarea de emitatoare de radiodifuziune pentru retelele publice, realizarea Centrului National de Radiocomunicatii (CNR), realizarea unei infrastructuri nationale pentru retele de acces la Internet si transmisiuni de date, precum si pentru extinderea si modernizarea statiei de comunicatii prin satelit Cheia.

In Bucuresti a aparut primul magazin de lux pentru copii. La sfarsitul saptamanii trecute s-a deschis in Bucuresti (langa Ateneul Roman) primul magazin de confectii si incaltaminte de lux pentru copii cu varste cuprinse intre 6 si 12 ani, numit Nana. Marfa expusa cuprinde o gama larga de haine si incaltaminte din colectiile de toamna-iarna 2001-2002, ce apartin unor renumite marci italienesti pentru copii. Tot in acest spatiu a fost deschis si noul magazin Chicco, marca inregistrata in Italia, unde se pot gasi produse speciale (parafarmaceutice, jucarii, carucioare, imbracaminte si incaltaminte) pentru copii mai mici, de la 0 la 6 ani.

Bani europeni pentru Romania. Uniunea Europeana finanteaza, in cadrul programului PHARE 2000, un numar de 19 proiecte destinate dezvoltarii si refacerii infrastructurii, a caror valoare totala se ridica la 80 de milioane de euro a declarat, cu ocazia desfasurarii Forumului International de Investitii pentru Europa Centrala si de Sud-Est, Aura Radulescu, sef proiect in cadrul Delegatiei Comisiei Europene in Romania. „In cadrul acestei componente au fost selectati un numar de 19 proiecte de refacere a infrastructurii, care acopera intreaga tara”, a precizat Aura Radulescu. Ea spune ca licitatiile pentru lucrarile de constructii vor incepe la sfarsitul anului viitor. Din valoarea totala a acestor proiecte, aproximativ 62 de milioane de euro reprezinta finantare nerambursabila din partea UE, restul de 18 milioane de euro reprezentand cofinantare din partea solicitantilor.

Investitorii britanici sunt cu ochii pe sectorul energetic romanesc. Firmele britanice considera prioritare pentru investitii in Romania sectoarele energetic, aflat in proces de privatizare, cel bancar, precum si activitatile de transporturi publice si de infrastructura, a declarat Richard Ralph, ambasadorul Marii Britanii in Romania. Richard Ralph a participat la lansarea, de catre Codecs, Balli Group si Robank, a cursurilor de instruire a angajatilor firmelor mici si mijlocii in domeniul resurselor umane, cu tema „Intreprinderile mici in crestere – impact asupra managementului”. Marea Britanie este unul dintre cei mai mari investitori din Romania, iar Richard Ralph a adaugat ca spera ca, prin vizita premierului Adrian Nastase in Marea Britanie, care va avea loc in aceasta toamna, interesul mediilor de afaceri britanice pentru investitiile in Romania sa creasca.

Firmele maghiare au investit in Romania 200 milioane dolari. Cota cea mai mare o detine compania din domeniul petrolier MOL, cu un volum al investitiilor de peste 80 de milioane de dolari, a declarat, cu ocazia desfasurarii simpozionului „Zilele economice ale Ungariei”, Peter Skapinyecz, consilier in cadrul ITD Ungaria, firma specializata in dezvoltarea relatiilor comerciale romano-ungare. In Romania, in ultimii zece ani, numarul firmelor cu participare maghiara la capital s-a dublat, ajungand la peste 3.200, realizand investitii in comert, industria farmaceutica, industria chimica, ceramica, ambalaje din carton, focalizate, in principal, in Bucuresti, Covasna si Harghita. Potrivit datelor ITD Ungaria, in ultimii zece ani, firmele din Ungaria au investit aproape trei miliarde de dolari in tarile vecine, repartizate, in principal, in Romania, Slovacia si Ucraina.

Dacia estimeaza, pentru acest an, vanzari mai mari cu 13%. Dacia-Groupe Renault a vandut 36.000 de automobile, in primele noua luni ale anului, estimarile pentru intregul an fiind de 60.000 de unitati, cu 13% mai mult decat anul trecut, a declarat Constantin Stroe, directorul general al societatii. „Vanzarile Dacia din primele noua luni ale anului au pastrat un ritm de crestere similar cu cel inregistrat de intreaga piata auto interna, ceea ce reprezinta, o majorare de circa 12%, fata de vanzarile din aceeasi perioada a anului trecut”, a declarat Silviu Sepciu, director de comunicare la Dacia. Cel mai cautat model produs de fabrica de la Colibasi este Dacia Supernova, cu o pondere de peste 50% atat in productie, cat si in vanzari, si cu o cota de piata de 26,5% pe ansamblul vanzarilor totale din Romania. Cota de piata a marcii Dacia a fost, la 1 septembrie, de 60% pe ansamblul pietei autohtone.

Vaccin impotriva varicelei. Primul vaccin destinat prevenirii varicelei inregistrat in Romania, Varilrix, a fost lansat de compania farmaceutica GlaxoSmithKline pe piata interna. Varicela (varsatul de vant) este o boala infectioasa a carei raspandire este favorizata de aglomeratie (scoli, autobuze, sali de spectacol etc.). In anul 2000, in Romania au fost inregistrate peste 27.000 de cazuri de varicela. Vaccinarea este indicata inclusiv adultilor care nu au avut boala in copilarie. La copii, administrareea vaccinului este permisa incepand cu varsta de noua luni.