ESENTIALUL SAPTAMANII

Puwak a declarat intr-o conferinta de presa ca acreditarea Agentiei SAPARD de catre Comisia Europeana va avea loc in prima jumatate a anului, oficialii europeni declarand la ultima vizita de evaluare, pe care au facut-o in Romania la sfarsitul anului trecut, ca mai au nevoie de trei-patru luni pentru verificari. Delegatia a intocmit, atunci, un raport favorabil. Ministrul Integrarii a declarat ca nu crede ca va exista o amanare a acreditarii Agentiei SAPARD. Ea a adaugat ca primirea acreditarii

Puwak a declarat intr-o conferinta de presa ca acreditarea Agentiei SAPARD de catre Comisia Europeana va avea loc in prima jumatate a anului, oficialii europeni declarand la ultima vizita de evaluare, pe care au facut-o in Romania la sfarsitul anului trecut, ca mai au nevoie de trei-patru luni pentru verificari. Delegatia a intocmit, atunci, un raport favorabil. Ministrul Integrarii a declarat ca nu crede ca va exista o amanare a acreditarii Agentiei SAPARD. Ea a adaugat ca primirea acreditarii externe a agentiei „depinde acum de capacitatea Comisiei Europene si asteptam sa vedem daca vor exista si alte recomandari”. Acordul bilateral anual intre Guvernul Romaniei si Comisia Europeana ce vizeaza programul SAPARD va fi semnat la sfarsitul lunii ianuarie.

Electroputere a renuntat la ideea formarii unei societati mixte cu Siemens. Adunarea Generala a Actionarilor societatii Electroputere Craiova a adoptat, la sfarsitul anului trecut, o hotarare prin care a fost respinsa inceperea tratativelor cu firma Siemens in vederea constituirii unei societati mixte, informeaza un comunicat al Electroputere. „Propunerea a fost initiata de unul dintre actionarii privati ai companiei, un salariat al intreprinderii. Reprezentantul Autoritatii pentru Privatizare in Consiliul de Administratie a votat impotriva, motivand ca este nepotrivita infiintarea unei societati mixte cu Siemens, in conditiile in care singurul ofertant pentru privatizarea Electroputere este General Motors”, a declarat Alexandru Carstea, consilier juridic la Departamentul Actionariat-Privatizare al societatii. In luna iulie a anului trecut, Siemens Transformation Systems Group (TS), divizie a concernului german Siemens AG, a semnat cu Societatea Nationala de Transport Feroviar de Calatori un contract in valoare totala de 250 de milioane de euro privind furnizarea unui numar de 120 de automotoare Diesel din clasa „Desiro”. Potrivit contractului, 105 automotoare ar fi trebuit sa fie construite in Romania, prin integrarea la una dintre societatile producatoare de material rulant.

Maersk Romania lanseaza o noua cursa feroviara de transport containerizat. Maersk Romania lanseaza in ianuarie un nou serviciu din Bucuresti catre principalele porturi nord-europene. Acest serviciu consta intr-o garnitura de tren cu program regulat intre Bucuresti si porturile din nordul continentului: Rotterdam, Bremerhaven, Hamburg, precum si catre Viena, Varsovia, Budapesta si Bratislava. Se va incepe cu o plecare pe saptamana, in fiecare vineri seara, cu timpi de tranzit de trei pana la cinci zile, in functie de destinatie. Trenul va avea 27 de vagoane (de 20 m fiecare), cu lungimea de
550 m si greutatea bruta de 1.200 tone. Ruta trenului este Bucuresti-Praga-Europa de Nord (Rotterdam, Bremerhaven, Hamburg) si retur. Cel mai important terminal terestru din Europa este Praga, de aici existand conexiuni pe calea ferata cu Bratislava, Budapesta si Viena, precum si camioane care pleaca zilnic in Cehia, Polonia, Slovacia si sudul Germaniei. De asemenea, din Rotterdam, fiind poarta principala a Europei, se ofera coridoare pe cale ferata sau rutiera catre nordul Italiei (la Padova si Milano), Mouscroun – conexiune importanta catre Lille si NV Frantei), Polonia (Varsovia si Poznan) si Germania.

Ministerul Turismului si-a propus sa incheie privatizarea pana la 31 martie. Pana la inceperea sezonului estival ar urma sa fie vandute toate structurile de cazare la care statul mai detine actiuni, a declarat ministrul turismului, Dan Matei Agathon. Din pachetul de 51 de societati scoase la privatizare, Ministerul Turismului a finalizat vanzarea pachetului de actiuni detinut la 17 societati. Valoarea capitalului social al celor 17 societati vandute depaseste 161 de miliarde lei. In urma divizarii Mamaia SA in sase societati, privatizarea uneia dintre cele mai mari companii de pe litoral va putea incepe in cel mult o luna de zile. Saptamana viitoare, reprezentantii companiei TUI vor sosi in Romania pentru a incepe negocierile cu Ministerul Turismului pentru privatizarea hotelurilor Riviera si Amiral din Mamaia. Grupul european de turism Thomas Cook s-a aratat interesat de achizitionarea hotelurilor Amfiteatru, Belvedere, Panoramic, Craiova si Slatina din Neptun Olimp.

Se reia privatizarea societatii de asigurari Astra. Autoritatea pentru Privatizare si-a retras apelul formulat impotriva unei sentinte a Tribunalului Muncipiului Bucuresti, prin care se constata nulitatea absoluta a ofertei de vanzare a pachetului majoritar de actiuni al societatii Astra, intrucat la acea data existau doua decizii judecatoresti contradictorii care obligau institutia sa semneze contractul de privatizare a Astra cu doua companii diferite, se arata intr-un comunicat al Autoritatii. Pe rolul Curtii de Apel Bucuresti – Sectia Comerciala, SIF Banat-Crisana a deschis, in anul 2000, o actiune prin care cerea suspendarea procesului de vanzare prin negociere a actiunilor detinute de statul roman la Astra, motivand ca anuntul de privatizare a societatii de asigurari nu continea pretul actiunilor, iar metoda aprobata de Consiliul de Administratie al FPS era privatizarea prin oferta publica, si nu aceea prin negociere directa.