Conform studiilor si statisticilor elaborate de institutiile de specialitate, dar si de companii, in special cele din domeniul resurselor energetice, 40% din totalul emisiilor de CO2 in atmosfera, ce influenteaza
modificarile climatice, sunt generate de transportul pe baza de motor termic din interiorul oraselor. In scopul promovarii si in Romania a transportului cu vehicule electrice, a fost infiintat, in urma cu doi ani, consortiul EV (Electrical Vehicle). Obiectivele acestuia se refera, in principal, la sensibilizarea opiniei publice si a autoritatilor centrale si locale asupra necesitatii promovarii si sustinerii transportului ecologic. Institutul de Cercetari pentru Electrotehnica (ICPE), impreuna cu SC Subansamble Auto Pitesti, a organizat saptamana trecuta editia a doua a workshop-ului dedicat automobilului electric si transportului ecologic in Romania. Editia din acest an s-a desfasurat sub titlul „Automobilul electric – solutia viitorului pentru orase curate”. Pe langa lucrarile stiintifice prezentate de specialisti recunoscuti de la institute si universitati de prestigiu, manifestarea a prilejuit si organizarea unei expozitii cu realizarile din domeniu ale unor firme din tara.
KLM intarette relatia cu clientii
La sfrsitul lunii octombrie, KLM Royal Dutch Airlines va lansa noua varianta a programului de fidelizare Flying Dutchman (Olandezul Zburator). KLM va oferi membrilor Flying Dutchman – peste doua milioane in prezent – un program si mai generos, cu o schema mai simpla si mai transparenta. Principalele inovatii sunt faptul ca membrii vor acumula mile Flying Dutchman in loc de puncte si ca numarul nivelurilor la care poate ajunge un membru creste de la trei la patru. KLM considera ca premiile mai generoase si accesibilitatea programului vor atrage un numar sporit de noi membri.
In urma cu zece ani cand a fost lansat, programul Flying Dutchman a fost unul dintre primele programe de fidelizare din industria liniilor aeriene din Europa. Astazi, in 2002, este unul dintre instrumentele-cheie de recompensare a fidelitatii calatorilor constanti. „Inovatiile programului Flying Dutchman reprezinta o imbunatatire semnificativa a serviciilor pe care le oferim pasagerilor nostri. Programele de fidelizare atarna din ce in ce mai greu in decizia unui pasager de a zbura constant cu aceeasi linie aeriana. Cu acest program, KLM concureaza pentru ocuparea unui loc printre cele mai bune programe de fidelizare din lume”, declara Simone Wickenhagen, vicepresedintele Departamentului Marketing&Services din cadrul KLM.
Concursul ASTRA si-a desemnat castigatorii
In data de 30 septembrie 2002, societatea de asigurare-reasigurare Astra SA si-a desemnat castigatorul premiului special si castigatorii premiilor surpriza oferite la Tombola RCA, mai 2002. Premiile constau in 50 de radiocasetofoane auto, iar premiul special este un radiocasetofon auto cu magazie de CD-uri. La tombola au participat 45.000 de clienti care au incheiat Asigurarea obligatorie de raspundere civila auto (RCA) pentru perioada 01.05 – 31.12.2002 la Astra. Extragerea tichetelor castigatoare a fost supervizata de reprezentanti ai Ministerului Finantelor Publice si Ministerului de Interne. Lista castigatorilor va fi afisata la sediile tuturor sucursalelor si agentiilor Astra din tara si din Bucuresti. Cstigatorii vor fi contactati de catre angajatii Astra in vederea inmanarii premiilor.
Bilant provizoriu la SIF BANAT-CRISANA
SIF Banat-Crisana a anuntat un profit de 248 de miliarde de lei pentru primele trei trimestre. Conducerea Societatii de Investitii Financiare (SIF) Banat-Crisana a anuntat intr-o conferinta de presa organizata la Arad obtinerea unui profit de 248 de miliarde de lei in primele trei trimestre ale acestui an, in conditiile in care profitul total estimat pentru anul 2002 se ridica la 250 de miliarde de lei. „La zece ani de prezenta pe piata financiara din Romania, am ajuns pe primul loc in topul SIF-urilor din tara, cu cel mai mare pret al actiunilor tranzactionate la Bursa de Valori Bucuresti”, a declarat presedintele societatii, Ioan Cuzman. Acesta a anuntat schimbarea strategiei de investitii, urmand ca societatea sa acorde o atentie mai mare investitiilor in utilitati publice si agricultura. SIF Banat-Crisana gestioneaza in prezent active in valoare de peste 100 de milioane de dolari si are o „putere de investitie imediata de 20 de milioane de dolari”. Pretul unei actiuni este de 3.700 de lei, fata de valoarea de numai 750 de lei inregistrata in urma cu doi ani. Dividendele acordate actionarilor s-au ridicat in 2001 la 330 de lei pe actiune, in timp ce valoarea lor nu depasea in 1999 suma de 130 de lei.
Revelionul costa intre 100 si 300 de dolari, un sejur de cinci zile
Tarifele la pachetele turistice oferite de touroperatori pentru Revelion variaza, in medie, intre 100 de dolari pentru un sejur de cinci zile la un hotel de doua stele si 300 de dolari pentru un sejur la hotel de patru-cinci stele, la aceste sume urmand sa fie adaugat comisionul agentiei de turism, cuprins intre 10 si 20%, a declarat Dragos Raducanu, director executiv al Federatiei Patronale din Turism, prezent la Bursa Nationala de Turism de la Poiana Brasov. „In acest an avem cea mai mare participare de firme de pana acum, in jur de 600 de companii de turism, agentii si detinatori de structuri de cazare, comparativ cu cei 450 de participanti de la editia de anul trecut. Tarifele sunt pentru toate buzunarele si exista firme care au incheiat 100 de contracte in doar patru ore”, a spus Raducanu. La Brasov au fost discutate, de asemenea, conditiile financiare ale programului social „Turism pentru Sanatate” – editia a II-a, care se va desfasura in luna noiembrie, si s-a hotarat ca o echipa mixta formata din experti din Ministerul Turismului si Organizatia Patronala a Turismului Balnear din Romania sa finalizeze detaliile de ordin tehnic privind pachetul de servicii, astfel incat pretul sa nu depaseasca un milion de lei pentru un sejur.
Maersk ISI extinde activitatea In Romania
Maersk Logistics Romania srl a deschis oficial activitatile companiei Maersk Logistics in tara noastra, incepand cu 1 octombrie 2002. In urma infiintarii companiei Maersk Romania srl in 1998 si a lansarii pe piata activitatilor APM Terminals, la inceputul acestui an, Maersk Logistics Romania devine a treia entitate de sine statatoare AP Moller in Romania, dezvoltand activitatile Grupului de companii Maersk. Maersk Logistics face parte din Grupul AP Moller, pentru care lucreaza mai mult de 60.000 de angajati in peste 100 de tari ale lumii. Pe langa activitatile de transport maritim containerizat si logistica in transporturi, Grupul AP Moller este angajat in explorarea si productia de petrol si gaze, constructii navale, fabricarea containerelor maritime, aviatie, complexuri comerciale si servicii informatice.
Optimism la Flanco
Compania Flanco a realizat in luna septembrie a acestui an vanzari totale de circa 4,5 milioane euro, un record pentru anul in curs, marcand totodata o crestere cu peste 200% fata de luna similara a anului trecut, se arata intr-un comunicat remis de companie. Trimestrul trei al anului s-a incheiat cu o cifra de afaceri de peste 11 milioane euro, cu o valoare totala a vanzarilor pentru primele noua luni ale anului de circa 25 milioane euro. „Tintele noastre cu privire la cifra de afaceri totala pentru anul 2002 sunt in crestere. Estimam ca vom ajunge la 40 milioane euro”, a precizat dl Marius Ghenea, director general Flanco.
Bursa CODECS – CAPITAL a plecat la ARAD
In intervalul 22 august – 12 septembrie a.c., CODECS si revista Capital au organizat un concurs avand ca premiu o bursa la cursul Management financiar din cadrul Programului de MBA – Open University Business School.
Concursul a avut urmatoarea tema: definiti termenul cost si faceti distinctia dintre costurile directe si indirecte, cele variabile si cele fixe. Participantilor li s-a cerut sa aplice practic conceptele, alegand o organizatie/activitate reala sau ipotetica. Concursul s-a adresat persoanelor cu studii universitare si minimum un an de experienta profesionala. Raspunsurile au fost analizate de un juriu format din dna Cornelia Nestor, director financiar CODECS, dna Roxana Mocanu, director Program Diploma Profesionala in Management – CODECS si dna Cristina Ghelesel, sef Departament Controlling – Revista Capital. Din cele peste 130 de eseuri care au intrat in concurs, lucrarea Corneliei Parvu din Arad s-a remarcat prin originalitate si complexitate. Bursa a fost inmanata castigatoarei in cadrul Scolii Rezidentiale CODECS desfasurata pe 28 septembrie a.c. la Brasov de catre dna Rodica Maria Radulescu, director Program Certificat Profesional in Management CODECS, si dl Razvan Corneteanu, director executiv – Ringier Romania.