Nemtii sunt interesati de infrastructura romineasca. Companiile germane Strecher si Technik und Umwelt sunt interesate sa se implice i proiectele de infrastructura din Rominia. Firmele respective vor sa ifiinteze filiale locale, care vor avea sediul, probabil, la Timisoara, a declarat agentiei MEDIAFAX Marius Popovici, vicepresedintele Consiliului Judetean Timis. Compania Strecher este interesata de proiectele de constructii de drumuri, de cele de alimentare cu apa la nivel regional, derealizarea de statii de epurare, a instalatiilor de alimentare cu gaze naturale, precum si de cele vizind telefonia cu fibra optica. „Aceste proiecte vor fi realizate cu finantare asigurata de Uniunea Europeana, icepind cu anul viitor”, a mentionat oficialul Consiliului Judetean Timis. Firma Technik und Umwelt
s-ar putea implica i lucrarile de proiectare si management pentru statiile de epurare dintr-o serie de localitati din judetul Timis.
Perspective de dezvoltare a bancilor si pietei de capital. Sectorul energetic, piata de capital si sistemul bancar sunt principalele sectoare din Rominia cu perspective de dezvoltare, a declarat Nicolas Duiliu Zamfirescu, presedintele firmei de consultanta financiara DZ Finance, care a fuzionat, la iceputul lunii februarie 2001, cu firma Deloitte &Touche. Firma DZ Finance functioneaza i Rominia din 1993. Compania a fost i anul 1992 consultant pentru finantarea unei tranzactii privind achiztionarea de catre Tarom a doua aparate Airbus. in 1995 a fost consultant al grupului francez Crometal pentru ifiintarea societatii mixte Sintochim la Brasov. De asemenea, firma a fost, i perioada 1995-1997, consultant al grupului Lafarge pentru cumpararea pachetului majoritar de actiuni de la combinatul Romcim.
SoftExpert a icheiat un contract cu americanii. Producatorul de software SoftExpert din Craiova a icheiat un contract de reprezentare pentru marketing cu firma americana Gelb Organization, prin care partea romina beneficiaza de publicitate pe teritoriul Statelor Unite si primeste o parte din veniturile obtinute din vinzari, estimata la circa sapte milioane de dolari. Acordul implica participarea SoftExpert la doua dintre proiectele sustinute de Gelb: construirea site-urilor prefabricate (site-uri cu o structura de baza apropiata, dar care permit aplicarea elementelor de personalizare) si crearea de flash-uri publicitare.
Proprietarul Hotelului Bucuresti vrea sa investeasca 25 de milioane de dolari. Domino International Hotels, firma care a cumparat 66,18% din actiunile societatii Bucuresti Turism, va investi 25 de milioane de dolari i modernizarea Hotelului Bucuresti, cu toate ca investitiile obligatorii stipulate i contractul de privatizare se ridicau doar la un milion de dolari, a declarat Dan Norton Siegler, reprezentantul companiei israeliene Elscint, care detine i totalitate firma Domino Hotels. „Vrem sa transformam Hotelul Bucuresti itr-un hotel de patru stele plus, sau chiar cinci stele”, a afirmat Siegler, precizind ca noul proprietar al Hotelului Bucuresti vrea sa ofere conditii „foarte bune” membrilor Parlamentului Rominiei, care sunt „o valoare pentru tara”, i acest sens Domino intentionind sa propuna semnarea unui contract de lunga durata care sa asigure cazarea parlamentarilor i hotel.
Daewoo nu mai produce Tico in Coreea. Daewoo Motor a icetat productia automobilelor Tico i Coreea de Sud, dar va continua asamblarea acestui model i Rominia si Uzbekistan. „in Rominia, vinzarea modelului Tico este foarte buna, de aceea productia acestuia nu va iceta atita timp cit va exista cerere pe piata. Pentru respectarea normelor de poluare, modelul produs la Craiova a fost dotat, i exclusivitate pe plan mondial, cu motoare care respecta normele Euro 2”, a declarat citat de Mediafax, Gabriel Pircalabu, director pentru relatii cu publicul la Daewoo Rominia. Daewoo Motor isi va concentra vinzarile, pentru clasa mini, asupra modelului Matiz. Pentru Tico, coreenii vor continua sa mai produca piese de schimb, pentru a alimenta fabricile unde continua productia acestui automobil.
Baneasa ramine aeroport pentru curse interne. Aeroportul Baneasa va continua sa fie principalul punct de operare pentru cursele interne ale companiei Tarom, i timp ce cursele regionale si cele internationale vor utiliza Aeroportul international Otopeni, a decis Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei. „Nu putem ichide Aeroportul Baneasa si nu ne putem permite sa pierdem investitia masiva care a adus aeroportul la standarde internationale”, a declarat ministrul Miron Mitrea. Declaratia a aparut ca urmare a avansarii ideii de a transfera cursele interne de pe Baneasa pe Otopeni, unul dintre motivele invocate fiind neajunsurile provocate locuitorilor cartierului Baneasa de zgomotul puternic produs de aeronavele care efectueaza operatiuni pe aeroport. Baneasa ar fi urmat sa fie destinat, i principal, zborurilor charter.
Sondaj privind reformele juridice. incepind cu luna aprilie 2001, Centrul IRIS afiliat Universitatii din Maryland, SUA si Mercury Marketing and Research Consultants din Bucuresti vor desfasura o cercetare pe un esantion de 250 de firme referitor la legislatia privind mediul afacerilor i Rominia. Studiul include firme din 12 orase rominesti si este sponsorizat de Agentia Statelor Unite pentru Dezvoltare Internationala (USAID).