Dacă înainte de declanşarea crizei economice deţinătorii de spaţii de birouri îşi închiriau proprietăţile într-un interval de 1 – 2 luni, de la începutul anului 2009 situaţia s-a schimbat, competiţia fiind mai acerbă din cauza creşterii stocului şi a scăderii cererii. “Până acum câteva luni era suficient să ai o ofertă vandabilă, pentru a o închiria într-un interval de la 1-2 luni. De la inceputul anului 2009, nu mai e suficient să ai o oferta vandabilă
Dacă înainte de declanşarea crizei economice deţinătorii de spaţii de birouri îşi închiriau proprietăţile într-un interval de 1 – 2 luni, de la începutul anului 2009 situaţia s-a schimbat, competiţia fiind mai acerbă din cauza creşterii stocului şi a scăderii cererii.
“Până acum câteva luni era suficient să ai o ofertă vandabilă, pentru a o închiria într-un interval de la 1-2 luni. De la inceputul anului 2009, nu mai e suficient să ai o oferta vandabilă, contează modul în care este promovată de companiile de consultanţă imobiliară şi mai ales prin ce se distinge faţă de competiţie”, a declarat Irina Petrescu, partener ESOP.
Vandabilitatea unei oferte de birouri reprezintă un raport bun calitate / preţ: calitatea construcţiei şi finisajelor, împărţirea şi funcţionalitatea spaţiului, dotări specifice activităţii de birou şi nu în ultimul rând locaţia şi accesibilitatea zonei, toate corelate cu un preţ de închiriere adaptat pieţei.
Astfel, în perioadă de criză proprietarii împreună cu firmele de consultaţă imobiliară încearcă să îşi regândească strategia pentru a reuşi să închirieze într-un timp mai scurt.
Potrivit ESOP, cele mai competitive oferte trebuie să întrunească elemente ca:
- vandabilitatea ofertei
- avantaje competitive faţă de ofertele concurente
- un mod de prezentare a ofertei cât mai adaptat realitaţilor pieţei
- modalităţi profesioniste şi eficiente de comunicare în finalizarea tranzactiei din partea proprietarilor şi a consultanţilor imobiliari
Sursa: ESOP