Astfel, orice polițist rutier poate opri un șofer în cazul în care observă astfel de folii pe mașină. Amintim că foliile auto au diverse beneficii, precum reducerea luminozității în interiorul vehiculului și intimitatea.

Există situații în care foliile auto pot deveni periculoase

Totuși, există și situații în care foliile pot deveni periculoase. În acest context, Codul Rutier aduce clarificări importante în acest sens. Doar foliile auto care sunt conforme cu ghidul de cerințe tehnice oferit de Registrul Auto Român (RAR) sunt permise.

Mai precis, șoferii trebuie să folosească folii auto omologate. În cazul în care nu respectă această regulă, pot fi opriți în trafic și sancționați cu amenzi de până la 2.900 de lei.

Pentru a evita astfel de amenzi, șoferii trebuie să aplice foliile auto doar în ateliere autorizate de RAR.

Șoferii trebuie să prezinte o declarație de conformitate

Atunci când sunt opriți în trafic pentru folii auto, șoferii trebuie să prezinte o declarație de conformitate și un certificat de garanție. Mai mult, foliile nu trebuie să fie din plastic.

Folosirea foliilor auto neomologate poate atrage amenzi de până la 2.900 de lei, iar certificatul de înmatriculare al vehiculului poate fi reținut în acest caz.

Șoferii vor fi obligați să facă un nou test medical

Șoferii profesioniști care doresc să obțină sau să își reînnoiască permisul pentru a conduce camioane sau mijloace de transport în comun trebuie să treacă printr-o serie de investigații medicale, printre care și consultul unui medic pneumolog.

Un consult de pneumologie va stabili dacă este sau nu necesar un test de apnee în somn. Această afecțiune presupune pauze respiratorii frecvente, cu o durată de peste 10 secunde, în somn. Un simptom al acestei afecțiuni este și scăderea bruscă a oxigenului în sânge.

Apneea în somn poate fi rezultatul altor afecțiuni, printre care se numără hipertensiunea arterială, diabetul, diferite boli cronice de plămâni, AVC sau Parkinson. Sindromul poate fi influențat și de consumul de droguri/alcool, fumat sau congestia nazală.

„Unul dintre motivele pentru care este necesară o asemenea investigație e numărul mare de accidente cauzate de oboseala șoferilor. Mai mult, este și urmarea armonizării legislației din România cu cea europeană, care e foarte strict în acest domeniu”, a explicat Ștefan Mihaicuță, medic primar pneumolog.