Toți marii producători de mașini sunt angajați trup și suflet pentru a dezvolta mașini electrice. Dar, în prezent, achiziționarea unei mașini electrice noi a început să devină o problemă, scrie The Conversation.
Situația actuală este o lovitură teribilă pentru eforturile globale de reducere a emisiilor de carbon și de a face față schimbărilor climatice, subliniază sursa citată.
VW a vândut deja toate mașinile electrice planificate pentru acest an
Volskwagen Group, principalul concurent global al Tesla, a epuizat anul acesta mașinile electrice în Statele Unite și Europa, din cauza creșterii puternice a cererii și a constrângerilor legate de ofertă. Iar E-Transit de la Ford s-a vândut chiar înainte să înceapă să fie produse.
Chiar și cea mai simplă versiune a vehiculului Tesla Model 3 nu va mai fi livrată, în ciuda faptului că această companie este capabilă să producă cele mai mari volume de producție din lume, în ciuda unei stopări a producției în China.
În 2019, exact când revoluția vehiculelor electrice începea cu adevărat în ceea ce privește vânzările, Tesla avea pe stocuri mașini în Marea Britanie pe care le putea livra clienților în câteva zile. Acum, chiar dacă poate produce mult mai multe vehicule, clienții mai au mult de așteptat pentru a li se livra o mașină.
Grupul Volkswagen a vândut peste 99.000 de vehicule electrice la nivel global în primul trimestru, în creștere cu 65% față de aceeași perioadă a anului trecut. Printre cele mai populare mașini ale sale se numără modelele ID.3 și ID.4, precum și Audi e-tron.
Brandul se află în urma Tesla, care a livrat de peste trei ori mai multe vehicule electrice în aceeași perioadă.
Țintele unor state pot deveni nerealiste
În acest moment, pur și simplu nu există suficiente vehicule electrice care să răspundă cererii. Unul dintre cele mai mari obstacole pare să fie aprovizionarea. Prin urmare, țintele unor țări, ca drumurile să fie cât mai curând pline de vehicule electrice, ar putea deveni nerealiste.
Ce anume a provocat problemele actuale
Ce anume a mers prost? În primele zile ale vehiculelor electrice, producătorii aveau toate atu-urile în mână. Aceasta era o lume complet necunoscută pentru ei și nu se știa dacă alte tehnologii concurente (cum ar fi energia cu hidrogen) ar putea deveni mai populare în rândul consumatorilor. Dar bateriile au câștigat, iar cererea consumatorilor – ajutată de acele planuri de a interzice benzina și motorina a crescut semnificativ.
Problemele actuale au fost cauzate parțial de COVID-19, care a afectat lanțurile globale de aprovizionare și de lipsa semiconductorilor, o componentă vitală a vehiculelor moderne. În primăvara acestui an, Tesla a fost nevoită să-și închidă fabrica din Shanghai timp de trei săptămâni din cauza blocajelor din China.
Înainte, producea în jur de 2.000 de mașini pe zi pentru piețele asiatice și europene, așa că este posibil să fi pierdut producția de aproximativ 42.000 de vehicule. Asta echivalează cu aproximativ trei luni de aprovizionare pentru o piață ca Marea Britanie. Și abia ce a redeschis fabrica, Tesla a trebuit să reducă producția din cauza problemelor lanțului de aprovizionare.
Din păcate, notează The Conversation, situația actuală reprezintă o lovitură teribilă pentru eforturile globale de reducere a emisiilor de carbon și a face față schimbărilor climatice.