Compania Națională Poșta Română a lansat recent un avertisment pentru toți cei cu telefon mobil. Compania subliniază că nu trimite niciodată SMS-uri prin care cere utilizatorilor date personale. În acest context, utilizatorii trebuie să fie atenți în momentul în care primesc mesaje suspicioase.
Avertisment pentru toți cei cu telefon mobil
Potrivit recomandărilor lansate de companie, link-urile primite în mesaje suspicioase nu trebuie accesate niciodată. Totodată, utilizatorii nu trebuie să ofere detalii legate de adresă, e-mail sau număr de telefon. Orice solicitare pentru astfel de informații poate fi o tentativă de fraudă.
Valentin Ștefan, directorul general al Poștei Române, a oferit mai multe informații. El spune că sunt două explicații pentru fenomenul de mesaje frauduloase, prin care infractorii încearcă să fure date.
În primul rând, Poșta Română este printre cele mai cunoscute branduri din țară. Astfel, este „foarte ușor pentru cineva să apeleze la această siglă pentru a câștiga încrederea celui vizat”.
În al doilea rând, este un mod foarte ușor pentru persoane rău intenționate de a face bani.
„Sunt două explicații pentru situația aceasta. Pe de-o parte, Poșta Română este printre cele mai cunoscute branduri din țară și atunci este foarte ușor pentru cineva să apeleze la această siglă pentru a câștiga încrederea celui vizat. Pe de altă parte, este un mod foarte ușor pentru persoane rău intenționate de a face bani”, a explicat Valentin Ștefan, directorul general al Poștei Române.
Compania nu trimite niciodată SMS-uri prin care cere utilizatorilor date personale
De asemenea, directorul general a fost întrebat dacă Poșta Română trimite SMS-uri de vreun fel către cei cu care lucrează. Potrivit explicațiilor oferite de el, compania folosește acest mod de a interacționa cu clienții.
Compania folosește atât SMS-uri, cât și e-mailuri. Totuși, acestea au ca scop, „fără excepție”, informarea. Mai precis, compania informează clienții că este livrat un colet sau că este o problemă cu un colet.
Totodată, compania nu solicită niciodată date și, cu atât mai puțin, plăți prin link-uri.
„Sigur că da, compania folosește acest mod de a interacționa cu clienții, SMS-uri, e-mailuri, dar fără excepție au ca scop informarea. Informăm clienții că este livrat un colet sau că este o problemă cu un colet, dar niciodată nu solicităm date și, cu atât mai puțin, plăți prin link-uri”, a conchis Valentin Ștefan.
Compania Națională Poșta Română este operatorul național de servicii poștale și de curierat din România. Totodată, este furnizor unic de serviciu universal pe întreg teritoriul țării.