Piața europeană de automobile este în plină schimbare după cum arată datele publicate Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile. Trendul european se menține și în România unde datele arată schimbări mult mai drastice.
Numărul de autoturisme noi cu motoare diesel care au fost înmatriculate în Uniunea Europeană a scăzut cu 16,4%, până la 1,3 milioane unităţi, în perioada aprilie – iunie 2019, arată datele publicate miercuri de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile /ACEA/, informează DPA.
În aceste condiţii, ponderea ocupată de autoturismele diesel a scăzut până la 31,3% din piaţa UE în trimestrul al doilea, faţă de o cotă de 36,3% în aceeaşi perioadă din 2018. Excepţia o constituie Germania, cea mai mare piaţă auto din UE, unde cererea pentru autoturisme diesel a crescut cu 3,5%.
În schimb, autoturismele cu motoare pe benzină au reprezentat aproape 60% din totalul înmatriculărilor din UE în trimestrul al doilea. Aproximativ 2,4 milioane de autoturisme noi cu motoare pe benzină au fost înmatriculate în blocul comunitar în perioada aprilie-iunie 2019, cea mai mare creştere în ritm anual fiind înregistrată în Italia, cu 27,4%. Cu excepţia Germaniei, cererea pentru autoturisme cu motoare pe benzină a crescut în toate celelalte mari pieţe europene – Spania, Italia, Franţa şi Marea Britanie.
În cazul României, datele ACEA arată că înmatriculările de autoturisme cu motoare pe benzină au urcat cu 38,1% în trimestrul al doilea, până la 23.993 de unităţi, aceasta fiind a doua mare creştere procentuală înregistrată la nivelul Europei. În schimb, înmatriculările de autoturisme diesel în România au scăzut cu 23,7% în trimestrul II, până la 9.789 unităţi.