Nu poți trece ITP-ul în acest caz
Respectarea regulilor de circulație este vitală pentru siguranța tuturor participanților, iar o lege des ignorată este cea referitoare la parbrizul spart. Aceasta poate atrage amenzi usturătoare pentru șoferi.
Potrivit legislației din România, mașinile cu defecțiuni majore, cum ar fi parbrizul deteriorat, nu sunt autorizate să circule. Această problemă poate apărea din cauza unei pietricele sau a unei crengi căzute, dar legislația este strictă în acest sens.
Parbrizul este considerat o componentă crucială pentru siguranța vehiculului și a șoferului la inspecția tehnică periodică (ITP). Pe drum acesta trebuie să ofere o vizibilitate clară. În plus, pe parbriz este interzisă lipirea obiectelor, afișelor sau foliilor care pot obstrucționa vederea șoferului.
În cazul în care mașina are parbrizul spart, legislația spune clar: acesta trebuie înlocuit pentru a trece de ITP. În mod normal, ITP-ul nu va obliga pe cineva să-și schimbe parbrizul din cauza unei mici fisuri care nu afectează vizibilitatea, însă inspectorii nu vor fi la fel de îngăduitori atunci când parbrizul este grav deteriorat.
Neconformarea cu prevederile acestei legi poate duce la amenzi mari și chiar la oprirea în trafic de către poliție, scrie ProMotor.
Verificarea tehnică periodică e obligatorie pentru toți șoferii
Inspecția tehnică periodică (ITP) e obligatorie pentru toți șoferii. Scopul ei e să asigure că mașina e sigură în trafic și să scadă șansele de accidente rutiere. Unele defecte pe care nu le vedem pot pune în pericol dreptul nostru de a conduce.
Câteva dintre piesele care pot cauza probleme la ITP sunt filtrul de particule și nivelurile de fluide, ca uleiul, lichidul de răcire și lichidul de frână. E important să verificăm aceste piese ca mașina să funcționeze bine și să trecem cu bine de ITP.
Filtrul de particule (DPF la mașinile diesel sau GPF la cele pe benzină) e foarte important pentru a reduce emisiile. Dacă nu funcționează bine, mașina poate fi respinsă la ITP, pentru că emisiile pot fi prea mari.
Pe lângă piesele astea, trebuie să fim atenți și la defectele pe care le vedem, ca pragurile îndoite sau farurile sparte. Acestea pot duce și ele la respingerea mașinii la ITP.