Peste 40.000 de curieri ar putea fi nevoiți să completeze declaraţii informative

Sunt vizate persoanele fizice care folosesc platforme de tip OLX sau Lajumate.ro, dar şi grupuri de Facebook, pentru a vinde produse prin curier, cu plata ramburs, şi care fac acest lucru în mod regulat.

În acest context, peste 40.000 de curieri ar putea fi nevoiți să completeze declaraţii informative despre orice colet cu plata ramburs. Conform noului proiect, datele personale ale vânzătorului – persoană fizică, inclusiv codul numeric personal, adresa, numărul de telefon şi valoarea sumelor încasate prin plata ramburs sunt transmise de către firma de curierat Fiscului.

„Noi va trebui să pregătim, să cheltuim bani – pe care nu ni-i decontează nimeni – şi să oferim ANAF-ului raportarea. Trebuie să am o echipă de oameni care să urmărească acest proces, va fi o cheltuială în departa­mentul IT, în departamentul financiar şi nu doar, va trebui să am oameni în fiecare zonă care să se ocupe de acest proces. Este o măsură care aduce costuri în plus. Nu suntem încă pregătiţi, dar va trebui să fim”, a declarat Adrian Mihai, CEO al firmei de curierat FAN Courier, conform zf.ro

42.000 de angajaţi lucrează în momentul de față în companiile de curierat şi în cadrul Poştei Române

Un comunicat al ANAF arată că 42.000 de angajaţi lucrează în momentul de față în companiile de curierat şi în cadrul Poştei Române, iar autoritățile au argumentat nevoia de a-i transforma pe curieri în agenţi ai Fiscului prin faptul că în prezent aceştia sunt intermediari pentru comercianţii online care activează „în zona gri“ şi care „preferă remi­terea rambursurilor încasate de operatorii de servicii de curierat de la clienţii finali tot cu numerar”, potrivit unui document disponibil pe site-ul ANAF.

În cazul companiei de curierat DPD, aproximativ 60-70% din coletele pe care le expe­diază curierii sunt în prezent cu plata ramburs.

„Este un lucru bine-venit, va fi nevoie de lucrări suplimentare în departamentul financiar pentru că vor fi raportări lunare, volumul de informaţii va fi mare. ANAF-ul vrea să prevină principalele riscuri asociate comerţului electronic, avem foarte mulţi comercianţi online, dar nu toţi îşi declară veniturile.

Este o declaraţie stufoasă, va trebui să ne punem la punct cu sistemele informative pentru că în momentul acesta nu sunt pregătite pentru aşa ceva. Nu înseamnă pentru noi investiţii foarte mari, prima lună de raportare o să fie mai grea, iar, ulterior, lucrurile ar trebui să funcţioneze la fel ca raportările lunare pe care le facem deja la ANAF”, a declarat Bianca Alan, direc­torul financiar al firmei de curierat DPD.