Este decizia momentului la nivel naţional! Toate restaurantele aflate oriunde în România vor fi obligate să respecte aceste noi reguli. Totul se va întâmpla începând cu jumătatea lunii martie, o amânare de trei luni faţă de termenul iniţial.
Decizie importantă la nivel naţional! Se aplică la nivelul tuturor restaurantelor de pe teritoriul ţării noastre.
Termenul de implementare a ordinului ANPC privind informaţiile detaliate în meniuri a fost amânat pentru 15 martie 2023
Mai precis, este vorba despre un ordin al ANPC (Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor), care trebuia să intre în vigoare în luna decembrie a acestui an, însă a fost amânat pentru luna martie a anului viitor. Este vorba despre decizia care obligă restaurantele să ofere informaţii detaliate în meniuri.
Potrivit unei informări transmise de organizaţia InfoCons, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor a transmis amânarea termenului pentru 15 martie 2023, în urma consultărilor cu structurile asociative şi patronatele din HoReCa cu privire la data de aplicare a prevederilor Ordinului Preşedintelui Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor nr. 201/2022 .
Ordinul ANPC vizează atât listele meniu din restaurante sau locaţii de alimentaţie publică, precum şi site-urile operatorilor economici care primesc comenzi online pentru produse alimentare, indică Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor.
„Prevederile actului administrativ se referă la completarea listelor meniu din restaurante sau locaţii de alimentaţie publică, precum şi adăugarea, pe site-urile operatorilor economici care primesc astfel de comenzi online, a detaliilor referitoare la ingredientele produselor alimentare şi valorile lor nutriţionale, astfel încât consumatorul să fie foarte exact informat referitor la preparatele comandate.
Decizia de amânare a termenului de afişare a acestor informaţii în listele meniu fizice sau virtuale a fost luată pentru a da timpul necesar operatorilor economici să pregătească elementele corecţiilor de informare, prevăzute în Ordin cu atenţie şi rigurozitate”, au precizat reprezentanţii ANPC.
Vor fi concepute îndrumări practice de exemplificare pentru fiecare tipologie de meniu şi vor exista întâlniri periodice cu reprezentanţii HoReCa
În plus, ANPC a explicat că, în perioada următoare, vor fi concepute îndrumări practice de exemplificare pentru fiecare tipologie de meniu, care urmează să constituie subiectul unor întâlniri periodice ale grupului de lucru format din specialiştii Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor şi reprezentanţii structurilor asociative din HoReCa.
Aceste îndrumări sunt necesare operatorilor economici, pentru ca adăugirile de informaţii din listele meniu, conform prevederilor actului administrative, să fie realizate într-un mod unitar, profesionist şi clar, până la termenul stabilit, respectiv 15 martie 2023.
ANPC mai indică faptul că „Ordinul nr. 201/2022 al Preşedintelui Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor conţine elemente esenţiale pentru sănătatea consumatorilor, considerate de specialiştii instituţiei a fi deosebit de importante, în beneficiul consumatorilor căci, dacă, în conformitate cu Regulamentul UE nr. 1169/2011, există obligativitatea prezentării tuturor datelor legate de ingredientele produselor alimentare şi valorile lor nutriţionale, tot aşa este normal să se regăsească acelaşi tip de informaţii care să descrie un preparat culinar servit într-o locaţie de alimentaţie publică. În acest fel, consumatorii pot lua decizia în cunoştinţă de cauză, atunci când aleg, într-o astfel de unitate, un produs sau altul.”