Anunțul momentului în România. Ministerul Afacerilor Interne (MAI) vine cu precizări de ultimă oră referitoare la actele de identitate, iar toți românii trebuie să știe ce au de făcut mai departe.
Sursa citată le reamintește românilor că toate actele de identitate care au expirat în perioada stării de alertă, sau în perioada stării de urgență sunt valabile doar pentru o perioada de 90 de zile de la încetarea acestei stări.
În acest sens, având în vedere faptul că starea de alertă a expirat în luna martie, practic, cei vizați mai au la dispoziție doar o zi pentru a face ceva în acest sens, termenul fiind 7 iunie.
Buletinele care expiră la data de 7 iunie
MAI mai precizează că la data de 7 martie în întreaga țară au fost înregistrate un număr de aproximativ 387.000 documente de identitate expirate în perioada 1 martie 2020 – 7 martie 2022. Sursa citată mai arată că până la data de 28 mai pentru aproximativ 267.000 nu a fost solicitată preschimbarea.
În condițiile în care toate aceste documente expiră la data de 7 iunie, Ministerul Afacerilor Interne îi invită pe cetățeni să meargă la serviciile publice comunitare locale de evidenţă a persoanelor pe raza cărora îşi au domiciliul, astfel încât să își poată schimba cartea de identitate.
Totodată, Ministerul le recomandă românilor vizați să se programeze online pentru schimbarea buletinului astfel încât să fie evitat un timp mai mare de așteptare.
„Pentru evitarea prezentării, în acelaşi timp, a unui număr mare de persoane la sediul acestor servicii publice, recomandăm cetăţenilor să acceseze platformele de programare on-line şi/sau telefonic existente la nivelul serviciilor publice comunitare locale de evidenţă a persoanelor.
Astfel, recomandăm consultarea programului de activitate al serviciului public comunitar de evidenţă a persoanelor de la locul de domiciliu, inclusiv prin accesarea website-urilor primăriilor în subordinea cărora acestea funcţionează”, se precizează în comunicat.
Care este termenul pentru eliberarea buletinului?
Menționăm faptul că, potrivit legii, termenul de soluționare a cererilor pentru eliberarea actului de identitate este de până la 30 de zile, acesta putând fi prelungit cu cel mult 15 zile de către şeful serviciului public comunitar de evidenţă a persoanelor.
MAI mai precizează că există și excepții în care buletinele pot fi eliberate mai repede.
„Pentru situaţii de excepţie, printre care putem enumera: necesitatea deplasării urgente în alt stat membru UE pentru studii, tratamente medicale, raporturi juridice de muncă, în scopul eliberării cărţii de identitate într-un termen mai scurt decât 30 de zile, se poate formula o cerere adresată şefului serviciului public comunitar de evidenţă a persoanelor din judeţul de domiciliu, menţionează MAI.