Valea Oltului închisă pentru o lună, doar ziua. Vor fi lucrări pentru autostrada Pitești – Sibiu

Lucrările de pe tronsonul autostrăzii A1 Sibiu – Pitești includ defrișarea unei părți din pădure, ceea ce ridică preocupări cu privire la siguranța circulației pe DN 7 Valea Oltului.

Ca urmare, autoritățile au decis să interzică circulația auto în intervalul 8 iulie – 9 august, pe timpul zilei.

Miercuri, Sorin Grindeanu a declarat că este imperativ să se desfășoare lucrările necesare pentru autostrada Sibiu-Pitești în perioada 8 iulie – 9 august.

El a subliniat că aceste lucrări nu pot fi efectuate în timpul traficului obișnuit, deoarece ar exista un risc semnificativ pentru siguranța celor care călătoresc prin zonă.

Grindeanu a adăugat că, dată fiind importanța autostrăzii, nu există alternative și este crucial să se facă aceste intervenții planificate.

„Aceste lucrări nu pot fi făcute sub trafic, ar pune în pericol viața celor care trec prin zonă (…) Din 8 iulie până pe 9 august vor fi făcute aceste lucrări care sunt foarte necesare pentru autostrada Sibiu Pitești (…) Nu există alte variante. Vrem autostradă, trebuie să facem aceste lucrări”, a declarat Sorin Grindeanu.

Rutele alternative urmează să fie anunțate de către autorități.

Ministrul Grindeanu a explicat că șoseaua va fi închisă doar în timpul zilei, iar circulația va fi deschisă pe parcursul nopții. Sorin Grindeanu a precizat că între 8 iulie și 9 august circulația va fi închisă pe parcursul zilei și a menționat că a solicitat companiei să fie mobilizată în mod intens pentru această perioadă.

„Între 8 iulie și 9 august circulația va fi închisă pe parcursul zilei (…) am cerut companiei să aibă mobilizare mare”, a precizat Sorin Grindeanu.

Sorin Grindeanu: Dacă tot închidem circulația, trebuie să folosim la maxim

Sorin Grindeanu a subliniat că există o necesitate imperativă de a construi autostrada și că este inevitabil să se desfășoare lucrările planificate. El a anticipat că decizia va fi probabil criticată, dar a insistat că nu există alternative viabile.

proiecte de infrastructură
SURSA FOTO: Facebook, Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei

Oficialul guvernamental a menționat că au fost explorate diverse opțiuni, dar condițiile geografice impun tăierea copacilor înalți, care reprezintă un pericol pentru siguranța traficului rutier din cauza riscului ca aceștia să cadă pe carosabil.

„Am încercat să găsim variante. Vorbim de înălțimi foarte mari care ajung până la 70 m, unde trebuie să fie tăiați acești arbori care riscă în mare măsură să ajungă pe carosabil și să pună în pericol siguranța circulației. Repet, vrem autostradă, trebuie să facem aceste lucrări.

Există și cealaltă variantă, da, pe care cred că orice om cu scaun la cap nu și-o dorește. Așa că pe această lună, în această lună, colegii mei de la CNAIR, împreună cu Polița Română, vor transmite rutele alternative, astfel încât pe perioada zilei să avem asigurate aceste rute alternative, circulația fiind închisă pe perioada zilei și redeschisă noaptea”, a declarat Grindeanu.

Sorin Grindeanu a declarat că el și ceilalți oficiali implicați, inclusiv Cristian Pistol și colegii din CNAIR, au solicitat companiei care efectuează lucrările să se mobilizeze pentru a finaliza proiectul în aceeași lună.

“Am cerut deja și domnul Pistol a cerut, și colegii din CNAIR au cerut companiei care desfășoară acele lucrări să aibă mobilizare astfel încât să finalizeze aceste lucrări în această lună și să se ne folosim de aceste 30 și 30-31 de zile la maxim.

Dacă tot închidem circulația, trebuie să folosim la maxim aceste zile să avem un progres major pe acel tronson”, a conchis Grindeanu.