Este oficial! TAROM are plan de management. VEZI cum va reveni operatorul național pe profit

Consiliul de Administraţie al companiei TAROM a aprobat Planul de management elaborat de conducerea executivă în şedinţa Consiliului de Administraţie de ieri, 11 martie 2013.

“Realizarea planului de management a pornit de la analiza valorilor şi atuurilor companiei, care sunt numeroase şi care permit TAROM să devină o companie solidă şi sustenabilă financiar. TAROM este compania naţională a României şi deţine un brand puternic, valoros, cu o reputaţie foarte bună a profesioniştilor şi operaţiunilor sale, cu angajaţi extrem de capabili şi de loiali faţă de brand, cu o cotă de piaţă importantă în România, cu management profesionist. În plus, TAROM este o companie cu active foarte valoroase şi fără datorii”, a declarat Christian Heinzmann, Director General Executiv al companiei.

„Misiunea noastră este să redevenim liderul incontestabil al pieţei de transport aerian din România şi din regiune, prin oferirea celor mai sigure şi mai bune servicii către clienţii noştri. Toate priorităţile noastre sunt centrate pe nevoile clienţilor, astfel că vom introduce noi rute, vom creşte gradul de confort la bord, vom deveni mai flexibili în relaţia cu clienţii noştri prin oferirea de noi servicii şi facilităţi, oferind concomitent aceleaşi standarde de înaltă siguranţă cu care TAROM şi-a obişnuit pasagerii”, a adăugat Dan Pascariu , Preşedintele Consiliului de Administraţie TAROM.

Planul de management dezvoltat de conducerea executivă a pornit de la planul de administrare al companiei şi vizează o serie de acţiuni prin care TAROM va îmbunătăţi rezultatul contabil al companiei în medie cu 100 milioane de lei în fiecare an, ţintind obţinerea de profit începând cu anul 2015.

Principalele măsuri care vor fi implementate imediat se referă, printre altele, la creşterea productivităţii, eficientizarea structurii organizaţionale, armonizarea flotei şi ajustarea capacităţii la cererea existentă pe piaţă, introducerea unui sistem automat de yield management, care va permite utilizarea unui mecanism mult mai eficient de stabilire a preţurilor, creşterea vânzărilor pe site-ul propriu. Va fi restructurată reţeaua de rute, se va mări eficienţa achiziţiilor, va fi introdusă o nouă procedură de alimentare cu combustibil pentru economisirea costurilor şi vor fi închise agenţiile externe cu sediul în oraş, compania continuând să fie reprezentată în aeroporturi. În oraşele unde vor fi închise birourile din centru, activităţile de vânzare vor fi preluate de agenţi generali de vânzări (GSA – General Sales Agent).

În paralel cu implementarea măsurilor menţionate mai sus, vor fi analizate mai multe oportunităţi de utilizare a activelor companiei şi de valorificare mai eficientă a forţei de muncă ultracalificate pe care o deţine compania. Managementul va analiza transformarea anumitor departamente în centre de profit sau chiar unităţi independente, vor fi maximizate beneficiile aduse de apartenenţa companiei la SkyTeam, vor fi introduse noi sisteme şi platforme IT şi va fi analizată posibilitatea utilizării la nivel maxim a activelor imobiliare (clădiri şi terenuri) care se află în proprietatea companiei. Toate aceste măsuri se vor baza pe o analiză economică profundă, având ca unic scop maximizarea profitului şi creşterea stabilităţii financiare a companiei, respectând in acelasi timp toate standardele de siguranţă aplicabile în industrie şi având în centru necesităţile clienţilor companiei.
Citește și Managementul TAROM ia în calcul vânzarea tuturor aeronavelor actuale și închirierea altora, dar și ieșirea din Sky Team și IATA