Modificări privind standardele de emisii ale vehiculelor

Începând cu 1 ianuarie 2025, toți șoferii din Europa vor trebui să se pregătească pentru schimbări importante în regulile de circulație, în special în ceea ce privește standardele de emisii ale vehiculelor. Aceste noi reglementări sunt concepute pentru a reduce emisiile de substanțe dăunătoare mediului și sănătății publice, fiind aliniate cu obiectivele de protecție a mediului stabilite la nivel european.

Noile reglementări vizează pregătirile pentru implementarea standardului Euro 7, care va intensifica cerințele privind emisiile de substanțe nocive ale vehiculelor. Până atunci, însă, sunt introduse reglementări intermediare, cum ar fi standardul Euro 6e, care va deveni obligatoriu pentru modelele de autoturisme nou aprobate începând cu 1 ianuarie 2025.

Conform clubului auto german ADAC, standardul Euro 6e (EB) impune noi cerințe, printre care:

  • Obligația de a raporta strategiile de emisii utilizate de vehicule în timpul testelor de omologare, monitorizării pieței și testelor ISC.
  • Clarificarea metodologiilor pentru determinarea factorilor de utilitate la vehiculele hibride plug-in.

Începând din ianuarie 2026, aceste reglementări vor fi aplicabile și vehiculelor deja înmatriculate, nu doar modelelor noi.

Ce se va schimba anul viitor

În 2025, șoferii se vor confrunta cu mai multe schimbări semnificative, nu doar legate de standardele de emisii. Alte provocări includ majorarea costurilor de realimentare, modificări ale testelor tehnice și ajustări ale asigurărilor auto. Prețurile combustibililor vor crește datorită majorării taxei pe emisii de CO₂, care va ajunge la 55 de euro pe tonă în 2025 și va crește la 65 de euro în anii următori. Începând cu 2027, taxele vor fi influențate de cerere și ofertă.

De asemenea, proprietarii de vehicule, inclusiv de rulote, vor trebui să respecte cerințe suplimentare legate de inspecțiile tehnice. Noile reglementări ar putea afecta și primele de asigurare, în special pentru vehiculele cu emisii mari de evacuare, notează echo24.de.

Pregătiri pentru trecerea la Euro 7

Chiar dacă standardul Euro 7 nu va intra în vigoare în curând, deja se pune un accent semnificativ pe implementarea unor reglementări care să limiteze emisiile nu doar de gaze de eșapament, ci și de praf provenit din uzura anvelopelor și a plăcuțelor de frână. Aceste reglementări vizează și durabilitatea componentelor, precum și a bateriilor vehiculelor electrice.

Începând cu 2025, șoferii vor trebui să se conformeze unor standarde mai stricte privind emisiile de eșapament și să facă față unor costuri de operare mai ridicate. Pentru a evita eventualele neplăceri, este important să vă familiarizați cu noile reglementări și să vă adaptați la cerințele impuse.