Vehiculele fabricate în România sunt solicitate pe toate piețele internaționale, fiind prezentate în peste 60 de țări. Drept urmare, există perspective ca anul 2024 să se încheie cu o creștere, atingând un nou record pozitiv.
Anul 2024 s-ar putea încheia cu un nou record pozitiv: „Sunt veşti îmbucurătoare”
Vehiculele fabricate în România sunt solicitate pe piețele internaționale! În 2023, industria auto din România a atins un nou vârf de producție, cu 513.000 de unități fabricate. În primele trei luni ale anului 2024, s-a înregistrat o creștere, chiar dacă în martie a existat o ușoară scădere față de martie 2023. Creșterea se datorează ajustărilor fluxurilor de fabricație pentru noile modele la cele două fabrici. Pe parcursul primelor trei luni din 2024, a existat o creștere de 7%.
Vehiculele fabricate în România au o cerere pe toate piețele internaționale, peste 60 de piețe în total, inclusiv pentru modelele produse la Dacia, Mioveni și Ford Otosan, Craiova. Există semnale pozitive și din partea furnizorilor de componente. Anul 2024 s-ar putea încheia cu un nou record pozitiv. Ajustarea producției necesită timp și implică adaptarea liniilor de fabricație, pregătirea personalului și colaborarea strânsă cu furnizorii pentru a asigura furnizarea componentelor în timp util.
„Şi în primele trei luni ale lui 2024 avem tot o creştere, chiar dacă în martie s-a înregistrat o mică scădere, comparativ cu martie 2023. Aici vine şi un fel de aşezare a fluxurilor de fabricaţie la cele două fabrici, pentru noile modele. Avem un plus de 7% pe primele trei luni din 2024.
Nu poate decât să ne bucure. Avem o cerere pentru vehiculele fabricate în România pe toate pieţele unde se comercializează – şi nu sunt puţine – peste 60 de pieţe în lume, atât pentru vehiculele fabricate la Dacia, la Mioveni, cât şi pentru vehiculele fabricate de Ford Otosan, la Craiova. Sunt veşti îmbucurătoare.
De asemenea, în ceea ce priveşte furnizorii de componente, avem semnale pozitive, deci sperăm ca anul 2024 să-l încheiem tot pe plus, cu un nou record. aşezarea producţiei necesită timp şi constă în adaptarea liniilor de fabricaţie, în pregătirea personalului, în lucrul cu furnizorii, respectiv să furnizeze componentele necesare în timp util, pe liniile de fabricaţie”, a declarat, luni, Adrian Sandu, secretar general și membru al Consiliului Director al Asociației Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), în cadrul evenimentului „ZF Logistică, Transporturi şi Automotive: Între electrificare, nearshoring şi omnichannel”.
Procesul de dezvoltare este unul continuu în industria auto
Procesul de dezvoltare este unul continuu în industria auto. Atunci când un constructor anunță un nou model, de obicei vine și cu un plan de investiții, ce include investiții în liniile de producție, echipamente, utilaje și formarea personalului.
Acest lucru s-a văzut și în cazul Dacia, care a anunțat noul model Duster produs în România. Și la Ford, care a dezvăluit modelele actuale și viitorul model electric ce urmează să fie fabricat la Craiova, deși anunțul oficial încă nu a fost făcut.
Producția auto se află pe o traiectorie ascendentă. Anul curent ar putea înregistra un nou record. Obiectivul lor este să stabilească recorduri în fiecare an, să extindă gama de modele și volumele de producție în funcție de cerințele pieței, astfel încât capacitățile de producție ale uzinelor să fie folosite la maximum. Pe lângă producția de vehicule, se referă și la producția de motoare sau transmisii, având în vedere că aceste uzine sunt adiacente fabricilor Ford și Dacia din România. S-ar putea stabili un nou record în fiecare an.
„Este un proces continuu. Atunci când un constructor anunţă un nou model, cu siguranţă anunţă şi planul de investiţii. Investeşte în liniile de fabricaţie, în echipamente, în utilaje, în pregătirea personalului.
Acest lucru s-a întâmplat şi la Dacia, care a anunţat deja noul Duster care va fi produs în România. Şi Ford a anunţat modelele fabricate şi viitorul model electric care va fi fabricat la Craiova, neanunţat încă oficial. Cu siguranţă, producţia este pe un trend pozitiv. Anul acesta sperăm la un record.
Noi dorim să avem recorduri în fiecare an, să creştem şi anul viitor cu alte modele şi cu alte volume – piaţa să o ceară – şi, astfel, uzinele de la noi să fie pline în ceea ce priveşte capacitatea de producţie vehicule, dar vorbim aici şi de producţie de motoare sau de transmisii, fiindcă avem şi aceste uzine în România, adiacente fabricilor de la Ford şi de la Dacia. Noi sperăm în fiecare an să avem un nou record şi asta ne dorim”, a adăugat el.