Guvernul a aprobat, marţi seară, hotărârea de guvern privind reorganizarea ANAF pentru reducerea a 2.000 de posturi din structurile instituţiei, a declarat şeful Cancelariei premierului, Ionel Dancă.

„O altă hotărâre de guvern aprobată în şedinţa din această seară a vizat reorganizarea ANAF pentru reducerea unui număr de 2.000 de posturi din structurile ANAF. Este un proiect de hotărâre de guvern ca urmare a măsurilor de reorganizare şi eficientizare a activităţii ANAF de la Ministerul Finanţelor Publice”, a declarat Ionel Dancă, marţi seară, la Palatul Victoria, potrivit Agerpres.

ANAF cere românilor să folosească metodele de comunicare la distanţă cu instituţia

În acest timp, în contextul creşterii cazurilor de infectare cu coronavirus pe teritoriul României, ANAF reaminteşte contribuabililor că obligaţiile fiscale se pot îndeplini utilizând metode de comunicare la distanţă. Conform unui comunicat al instituţiei, depunerea declaraţiilor fiscale se poate face fie online, fie prin intermediul Spaţiului Privat Virtual (SPV), servicii electronice oferite de ANAF şi MFP. Astfel, declaraţiile se pot depune prin intermediul portalului www.e-guvernare.ro, utilizând certificate digitale calificate.

Formularele/declaraţiile fiscale care nu se pot transmite pentru moment electronic pot fi transmise de contribuabili şi prin fax sau servicii de curierat, precizează ANAF. În ceea ce priveşte efectuarea plăţilor, acestea se pot realiza prin internet banking şi pe site-ul www.ghiseul.ro.

Informaţii generale în domeniul fiscal şi IT pot fi obţinute prin apelarea Call-center-ului, la numărul de telefon 031.403.91.60. Totodată, informaţii în scris pot fi obţinute de contribuabilii înrolaţi în Spaţiul Privat Virtual prin intermediul formularului de contact disponibil în acest serviciu. Ei pot obţine informaţii generale în domeniul fiscal şi IT, precum şi informaţii privind situaţia fiscală proprie.