Interzis pentru șoferi! Posesorii de autoturisme din România trebuie să fie atenți la ce prevede Codul Rutier pentru a nu plăti amenzi pentru lucruri banale.
Interzis pentru șoferi
Șoferii care circulă pe drumurile publice din România trebuie să respecte cu strictețe Codul Rutier. De aceea, atunci când vreți să vă protejați mașina cu alarme auto, ar fi bine să vedeți ce aveți voie să faceți și ce nu.
Alarma auto este menită să îi țină la depărtare pe infractori, dar ea trebuie să fie conformă cu legea. Dacă aceasta nu respectă cerințele din Codul Rutier, șoferul este pasibil de amendă.
Caracteristicile unei alarme auto
Șoferii care vor să își monteze alarme auto trebuie să respecte Codul Rutier. Acolo se arată că sunetul alarmei nu trebuie să depășească un minut.
Codul Rutier mai spune că sunetul alarmei auto nu trebuie să depășească un prag fonic.
Un ordin al Ministerului Sănătății arată că valoarea maximă a pragului fonic este de 35 de decibeli ziua și 25 de decibeli noaptea. Prin noapte, ordinul se referă la intervalul orar 22:00 – 06:00.
Menționăm că valoarea nivelului acustic este determinată în interiorul unei camere. Ea trebuie să aibă ferestrele închise.
Șoferii trebuie să fie atenți și la tipul de alarmă. Legea spune că o alarmă care se declanșează imediat, la trecerea unei alte mașini, sunt interzise. Mai precis, nu sunt permise alarmele auto hipersensibile.
Amendă de aproape 3.000 de lei
Codul Rutier aduce în atenția șoferilor că se aplică amenzi pentru cei care nu respectă legea.
În acest caz, dacă un șofer nu are o alarmă auto corespunzătoare, el riscă amenzi cuprinse între 9 și 20 de puncte amendă.
Anul acesta, punctul de amendă a crescut la 145 de lei. Drept urmare amenzile pentru cei care nu respectă legea în ceea ce privește alarmele auto pornesc de la 1.305 lei.
Amenzile acestea pot ajunge până la un maxim de 2.900 de lei.
Așadar, este interzis pentru șoferi să își monteze astfel de alarme pe mașini.
Șoferii nu trebuie să circule pe a doua bandă
Un al lucru pe care șoferii nu au voie să-l facă este să circule pe a doua bandă. Ea este folosită pentru depășiri.
Mulți nu fac acest lucru, ceea ce poate duce la accident.
„Pentru mulţi dintre conducătorii auto, ăla este momentul, în primii kilometri de când au ieşit pe autostradă, în care iese pilotul.
Fără centură, cu luminile stinse și a ieșit pilotul din mine, gata, acum rad tot. Sunt foarte mulți piloți de genul, care vor și ei să facă același lucru în toată masa aia mare de mașini. (…)
Cel din față, la presiunea celui din spate taie, frânează, iar cel din spate lipit la 2 metri intră inevitabil și se creează accidentul”, spune Sorin Ene, pilot.