Cumpărarea de bunuri contrafăcute este benefică atât pentru consumatori cât şi pentru companiile ale căror mărci sunt falsificate, susţine un raport finanţat de Uniunea Europeană, citat de Daily Telegraph în ediţia de duminică, de unde ar rezulta că UE nu are nimic împotriva produselor contrafăcute. Studiul, la a cărui realizare a colaborat şi un consilier al Ministerului britanic de Interne, susţine că un consumator beneficiază de pe urma articolelor 'de firmă' la pr
Cumpărarea de bunuri contrafăcute este benefică atât pentru consumatori cât şi pentru companiile ale căror mărci sunt falsificate, susţine un raport finanţat de Uniunea Europeană, citat de Daily Telegraph în ediţia de duminică, de unde ar rezulta că UE nu are nimic împotriva produselor contrafăcute.
Studiul, la a cărui realizare a colaborat şi un consilier al Ministerului britanic de Interne, susţine că un consumator beneficiază de pe urma articolelor ‘de firmă’ la preţuri extrem de scăzute.
Poliţia nu ar trebui să piardă timpul încercând să oprească falsificatorii
De asemenea, studiul respinge plângerile făcute de designeri, afirmând că pierderile pe care aceştia le reclamă ca urmare a contrafacerii sunt mult exagerate – în principal pentru că cei care cumpără falsuri nu ar plăti niciodată pentru articolele autentice, dar şi că mărfurile falsificate le promovează de fapt brandurile.
Raportul adaugă că poliţia nu ar trebui să piardă timpul încercând să oprească falsificatorii.
Studiul respinge totodată ideea că fenomenul contrafacerii brandurilor de lux finanţează terorismul şi crima organizată şi argumentează că există puţină susţinere publică pentru măsurile dure de implementare a legii în aceste cazuri, în condiţiile în care consumatorii beneficiază de chilipirurile oferite de comerţul ilegal, estimat la suma de 1,3 miliarde de lire sterline în Marea Britanie.
Profesorul David Wall, coautor al raportului şi consilier al guvernului de la Londra pe probleme de infracţionalitate, a declarat că adevăratul cost pentru industrie, ca urmare a comercializării falsurilor, ar putea fi de o cincime din cifrele calculate anterior.
În Regatul Unit, autorităţile îi vânează pe cei care vând mărfurile contrafăcute nu şi pe cei care le cumpără.
În alte ţări însă, turiştii care cumpără mărfuri contrafăcute riscă urmărirea penală. În Franţa, amenda maximă pentru achiziţionarea de bunuri false este 300.000 de euro sau de trei ani în închisoare.
De asemenea, în această vară, în Italia, un turist a fost amendat cu 1.000 de euro pentru că a cumpărat o geantă Louis Vuitton falsă, cu şapte euro, de la un vânzător din staţiunea Jesolo, lângă Veneţia.
Calitatea bunurilor falsificate ‘s-a îmbunătăţit foarte mult’
Turiştii se confruntă cu confiscarea mărfurilor contrafăcute în porturi şi pe aeroporturi la întoarcerea în Marea Britanie, în cazul în care acestea sunt detectate de către Agenţia de Frontieră din Marea Britanie.
Potrivit studiului finanţat de UE, aproximativ trei milioane de consumatori cumpără în fiecare an mărfuri contrafăcute ale unor designeri de lux cum ar fi Louis Vuitton, Yves Saint Laurent, Burberry sau Gucci. Aproape o treime din vânzări se desfăşoară pe Internet.
De altfel, calitatea multora dintre bunurile falsificate ‘s-a îmbunătăţit foarte mult’, adaugă raportul. Potrivit acestuia, există puţină susţinere pentru folosirea banilor publici pentru a-i prinde pe ce care comercializează şi realizează aceste falsuri, iar sarcina de a opri acest comerţ ilegal este a celor din industria de lux, nu a poliţiei.
Poliţia şi mai multe branduri importante au respins sâmbătă concluziile studiului.
SURSA: Agerpres