După ce a debutat pe Wall Street mai scumpă decât toate companiile din indicele S&P 500, cu excepția Amazon, Facebook a pierdut în ultimele două zile 20 miliarde din valoarea de piață. Cu toate acestea, unii analiștii spun că Facebook este încă extrem de scumpă, de circa cinci ori mai mult decât rivalii de la Google.
După ce marți acțiunile Facebook au picat cu 8,9%, continuând prăbușirea de luni de 11%, dezbaterile din piață despre cât valorează cu adevărat cea mai populară rețea de socializare din lume ajung să ofere surprize din cele mai mari.
Chiar dacă valoarea de piață a companiei a coborât la circa 85 miliarde dolari, conform prețului de închidere de marți (31 dolari), comparativ cu 104 miliarde dolari dată de IPO (Initial Publlic Offering – Ofertă publică inițială), unii experți spun că Facebook este puternic supraevaluată.
Potrivit serviciului StarMine al Thomson Reuters, care înglobează cele mai relevante estimări ale analiștilor din întreaga lume, pentru Facebook, estimarea conservativă indică o rată de creștere de 10,8%, aproape identică cu cea a sectorului tehnologic. Pe acestă bază, StarMine spune că acțiunea este evaluată la 9,59 dolari, adică cu 69% sub prețul la care s-a prăbușit în ultimele două zile (31 dolari).
De asemenea, rezultă că estimarea conservativă dată de StarMine indică faptul că Facebook valorează cu circa 75% mai puțin decât prețul din IPO (38 dolari).
În plus, indicatorul PER (sau P/E – price to earnings ratio), care reprezintă un multiplu între valoarea companiei și câștigurile sale anuale, rămâne încă ridicat, în ciuda scăderilor puternice. Astfel, prețul de 31 dolari implică un PER de 60 pe baza câștigurilor estimate pentru 2012, ceea ce din acest punct de vedere face din Facebook o companie de circa cinci ori mai scumpă decât Google, care este evaluată la 13,3 câștigurile, la aceeași rată de creștere.