Oficialii Michelin, companie care deține trei fabrici în România, două la Zalău şi una la Floreşti, un atelier de reşapare şi o reţea comercială, estimează că piața anvelopelor pentru camioane se va majora în acest an cu 25% față de rezultatul din 2010.
Prognoza are la bază creșterea vânzărilor cu circa 40% în prima parte a acestui an, influențată în special de revigorarea activităţilor de transport de mărfuri. „Piaţa anvelopelor de camion a crescut cu 40% în primele cinci luni din anul 2011 comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. În România, s-au vândut 130.000 de anvelope, în perioada ianuarie – mai 2011. Piaţa anvelopelor de camioane ar putea creşte cu 25% în anul 2011, comparativ cu 2010′, a declarat Alina Ghica, directorul de marketing Michelin România şi Balcani. Conform Michelin România, circa 45% din vânzările totale de anvelope destinate mașinilor de transport sunt reprezentate de anvelope premium.
La începutul acestei luni, Michelin a lansat o nouă gamă de anvelope destinate camioanelor: X MultiWay 3D. Acest tip de anvelope este destinat traficului regional. Producătorul susține că randamentul kilometric este cu 15% mai mare pentru anvelopele pentru faţă şi cu 30% mai mare pentru anvelopele pentru spate. Din nefericire, preţul de achiziţie al unei anvelope X MultiWay 3D nu este deloc de neglijat , acesta fiind de circa 700 euro.