Toyota Motor Corp, cel mai mare constructor auto pe plan mondial a anunţat că se aşteaptă să vândă cu 14% mai puţine maşini în perioada 2009-2010, ajungând la 6,5 milioane de unităţi comparativ cu perioada 2008-2009.Mai mult, compania estimează pierderi cu mult peste asteptările analiştilor, în valoare de circa 8,6 miliarde de dolari pentru anul financiar în curs.Aşteptările pesimiste ale oficialilor Toyota vin după ce constructorul japonez a înregistrat primele pierderi op
Toyota Motor Corp, cel mai mare constructor auto pe plan mondial a anunţat că se aşteaptă să vândă cu 14% mai puţine maşini în perioada 2009-2010, ajungând la 6,5 milioane de unităţi comparativ cu perioada 2008-2009.
Mai mult, compania estimează pierderi cu mult peste asteptările analiştilor, în valoare de circa 8,6 miliarde de dolari pentru anul financiar în curs.
Aşteptările pesimiste ale oficialilor Toyota vin după ce constructorul japonez a înregistrat primele pierderi operaţionale din ultimile şapte decenii, în anul fiscal ce s-a încheiat în data de 31 martie.
Criza economică globală a lovit în plin compania japoneză, inversându-i practic peste noapte expansiunea rapidă în supraproducţie.
Vulnerabilităţile Toyota sunt cauzate în special de pieţele din SUA şi Japonia, unde vânzările au scăzut la un nivel record al ultimilor 20-25 de ani.