Etajul 21 al hotelului Intercontinental, renovat complet

Hotelul Intercontinental din buricul Bucureştiului a redeschis astăzi oficial penultimul etaj al unităţii, renovat în întregime, în urma unei investiţii de peste 10 milioane de euro, potrivit lui Marten Schoenrock, directorul general al hotelului. Suma cheltuită cu reamenajarea etajului 21 reprezintă aproximativ o treime din bugetul, de 35 de milioane de euro, alocat de companie la începutul anului pentru procesul de renovare, care se poate întinde pe cel puţin doi ani. Etajul 21,

Hotelul Intercontinental din buricul Bucureştiului a redeschis astăzi oficial penultimul etaj al unităţii, renovat în întregime, în urma unei investiţii de peste 10 milioane de euro, potrivit lui Marten Schoenrock, directorul general al hotelului.

Suma cheltuită cu reamenajarea etajului 21 reprezintă aproximativ o treime din bugetul, de 35 de milioane de euro, alocat de companie la începutul anului pentru procesul de renovare, care se poate întinde pe cel puţin doi ani.

Etajul 21, care dispune de o vedere de ansamblu de la înălţime asupra întregului centru bucureştean, se întinde pe 1.325 de metri pătraţi şi include Sala Fortuna, spaţiu pentru organizarea evenimentelor cu o capacitate de 200 de persoane, Sala Hora, pentru ocazii mai restrânse, şi noul Club Lounge Intercontinetal. De asemenea, bucătătia şi toate spaţiile de serviciu de pe etaj au fost şi ele reamenajate.

Această primă fază a renovării a mai vizat restaurarea lifturilor şi reamenajarea câtorva camere de la etajul 20, compania intenţionând la acest nivel să combine unele dintre cele 26 de camere, pentru a le transforma în apartamente.

Momentul oportun pentru investiţii

Referitor la momentul ales pentru investiţii, în contextul crizei economice care a afectat cererea din industria hotelieră, Marten Schoenrock a declarat pentru capital.ro că aceasta este o perioadă potrivită pentru reamenajare. „Contextul economic a făcut ca gradul de ocupare să fie mai mic în această perioadă în care am executat lucrările, care oricum trebuiau făcute, ceea ce înseamnă că renovarea nu a încurcat prea mult activitatea din hotel, cum s-ar fi întâmplat în cazul în care hotelul ar fi fost plin.”  

Pe lângă asta, proiectul de renovare a fost discutat înainte ca ecomonia să dea semne de slăbiciune, iar criza nu a schimat cu nimic planul de investiţii sau volumul acestora, doar că a determinat compania să împartă procesul pe etape, ne-a mai explicat Schoenrock.

Grad scăzut de ocupare

Reprezentanţii hotelului au admis că, până acum, 2009 nu a fost un an foarte bun în ceea ce priveşte gradul de ocupare, cu scăderi de 5-7%, până la 40-50%, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. La fel ca majoritatea jucătorilor de pe piaţă, şi în cazul hotelului Intercontinetal au trebuit luate măsuri pentru a păstra şi atrage clientela. „A trebui să fim mai flexibili în privinţa rezervărilor anulate, a preţurilor, mai ales că majoritatea competitorilor noştri au redus tarifele, dar şi a includerii de servicii suplimentare în pachetele vândute”, ne-a spus directorul general al hotelului.

Totuşi, compania îşi pune speranţele în ultimele luni ale acestui an, mai ales în luna în curs, estimând îmbunătăţire a cererii, în primul rând pe segmentul de business, pe care se bazează în special unitatea şi căruia îi este adresat în special etajul 21.