Un studiu realizat de cercetătorii de la UCL a arătat că peste jumătate dintre cei care consumă mai mult alcool în Anglia și-ar modifica consumul dacă ar fi introduse etichete cu calorii pentru alcool. Constatările sugerează că etichetarea caloriilor ar putea ajuta unii băutori să mențină o greutate mai sănătoasă.
Etichetă cu calorii pentru sticlele de alcool
Studiul, publicat în revista BMJ Open, a analizat răspunsurile la sondaje ale 4 683 de adulți din Anglia pentru a evalua impactul pe care etichetarea caloriilor alcoolului l-ar putea avea asupra atitudinilor și comportamentului de consum al oamenilor.
Cercetătorii au constatat că 54% dintre cei care beau mai mult (definiți drept „băutori periculoși”) au declarat că ar face schimbări în ceea ce privește consumul lor de alcool dacă ar fi introduse etichete cu calorii. Comparativ cu 44% dintre băutorii mai ușori.
Mai mult de un sfert dintre cei care consumă mai mult alcool (27%) au declarat că ar alege băuturi cu mai puține calorii, în timp ce unul din șase a declarat că ar bea alcool mai rar (18%) și ar consuma mai puține băuturi (17%), notează Medical Express.
Toate alimentele și băuturile nealcoolice trebuie să prezinte informații nutriționale
Cercetătorii au evaluat, de asemenea, cunoștințele oamenilor cu privire la conținutul caloric al băuturilor alcoolice, constatând că băutorii periculoși erau mai susceptibili decât băutorii cu risc scăzut sau nebăutorii să estimeze cu exactitate numărul de calorii din bere, vin, cidru și băuturi spirtoase.
Rezultatele indică faptul că etichetele ar putea juca un rol util în reducerea consumului de calorii ascunse în alcool.
În conformitate cu legislația britanică actuală, toate alimentele și băuturile nealcoolice trebuie să prezinte informații nutriționale. Produsele alcoolice sunt scutite de această obligație și trebuie să indice doar concentrația de alcool, volumul băuturii și orice alergeni conținuți.
Strategia guvernului britanic de reducere a efectelor nocive ale alcoolului și obezității
Cercetătorii au concluzionat că campaniile de îmbunătățire a cunoștințelor publicului cu privire la caloriile din băuturile alcoolice ar putea fi mai puțin eficiente în reducerea consumului decât încercarea de a schimba atitudinile. Creșterea cunoștințelor ar putea, eventual, să încurajeze consumatorii periculoși să bea mai mult, au declarat cercetătorii.
Coautorul profesorului Jamie Brown (UCL Behavioural Science & Health) a declarat că, deși aceste rezultate sunt încurajatoare, este puțin probabil ca etichetarea caloriilor alcoolului să contribuie în mod substanțial la strategia guvernului britanic de reducere a efectelor nocive ale alcoolului și obezității.
Aceasta ar putea avea un rol pozitiv ca parte a unei abordări mai cuprinzătoare, care să includă reglementări privind publicitatea, disponibilitatea, impozitarea și prețul.