Logo-ul DOR ar putea fi în curând prezent în magazinele din România, dacă proiectul de lege aflat acum în Parlament devine realitate. El vizează o anumită categorie de produse agroalimentare.
Produsele alimentare cu ingrediente româneşti vor fi inscripţionate cu logo-ul DOR
Se schimbă modul în care vor fi etichetate produsele fabricate din materii prime provenite din România.
Este vorba despre Schema de Certificare Voluntară „De Origine România – DOR”. Comisia de Agricultură a Camerei Deputaţilor a aprobat proiectul de lege.
Această schemă priveşte etichetarea produselor agroalimentare fabricate cu materii prime de bază din România.
Deputatul liberal Nicolae Giugea a transmis că această schemă se va aplica pe întreg teritoriul României. Ea va reprezenta „un pas important în valorificarea patrimoniului gastronomic naţional”.
Producătorii îşi vor putea promova de acum în mod corect produsele. Clienţii vor putea şi ei să aleagă în cunoştinţă de cauză produsele ce conţin doar ingrediente locale.
Nicolae Giugea a prezentat şi modul în care va arăta logo-ul DOR cu care vor fi inscripţionate produsele agroalimentare vizate.
Deputatul Nicolae Giugea spune că noua lege va creşte competitivitatea fermierilor
„Astăzi în Comisia de Agricultură a fost discutat și aprobat proiectul de lege, printre inițiatorii căruia mă număr, privind instituirea Schemei de Certificare Voluntară „De Origine România – DOR”.
Schema se va aplica pe tot teritoriul României pentru etichetarea produselor agroalimentare care utilizează în procesul de fabricaţie materii prime de bază de origine românească şi care respectă cerinţele prevăzute în lege.
Este un pas important în valorificarea patrimoniului gastronomic naţional care, până acum, a fost neglijat. Schema de certificare va sprijini atât producătorii care își vor putea promova în mod corect produsele, cât și consumatorii care vor putea alege în cunoștință de cauză.
De asemenea, competitivitatea fermierilor va spori, ceea ce va duce la creșterea valorii adăugate produselor și la o dezvoltare economică durabilă”, este mesajul postat de Nicolae Giugea pe pagina sa de Facebook.
Expunerea de motive a proiectului legislativ privind Schema „De Origine România” poate fi consultată la acest link.
S-ar putea schimba şi etichetele produselor din carne
Nu sunt singurele schimbări din magazine. Potrivit unui alt proiect adoptat deja de Senat, produsele din carne vor avea trecute pe etichetă prețul cu care supermarketul a cumpărat produsul respectiv, atât de pe piața internă, cât și de pe piața externă.
Clienții vor afla astfel imediat ce adaos comercial practică magazinul respectiv.
Un cod QR va fi prezent pe etichetă, iar prin scanarea acestuia se vor putea afla toate aceste detalii legate de preţul de achiziţie. În mod evident, magazinele au criticat această iniţiativă, susţinând că aceste preţuri ar trebui să rămâne confidenţiale.