EURO 2024. România-Belgia. După marea victorie cu Ucraina, „tricolorii” joacă astăzi un meci devenit aproape crucial contra Belgiei. Mai ales după ce ucrainenii au învins vineri după-amiază Slovacia, dând de lucru unui profesor de matematică în stare să calculeze acum șansele de calificare ale fiecărei echipe. Sau unui tip gen Gary Kasparov.
EURO 2024: Belgia, cu spatele la zid
Echipa României a plecat ieri de dimineață cu trenul din cantonamentul de la Wurzburg către Koln, iar în cele două ore și jumătate în care vagoanele au înghițit cei 300 de kilometri, jucătorii au încins câte o carte de joc. Belgia e cu spatele de zid, cum au și declarat „dracii roșii” după ce au pierdut primul meci cu Slovacia, o partidă la capătul căreia mulți au făcut ochii mari.
Cu atât mai mult te cocoșează greutatea meciului, în fața unei echipe cu jucători de 5 stele și sute de milioane de euro. Doar recitându-i pe Kevin de Bruyne, de la Manchester City, Leonardo Trossard, de la Arsenal, și fiorosul Romelu Lukaku, AS Roma, și te ia cu friguri. Apropo, Lukaku a marcat în preliminarii nu mai puțin de 14 goluri! În vreme ce golgeterii României au fost Stanciu, Alibec și Mihăilă cu câte trei reușite de căciulă.
Bobiță, maestru de ceremonii
Echipa a fost însoțită și primită în gara din Koln de grupuri de suporteri, ieșiți deja la încălzire pentru meci. Miile de fani români vor face o adevărată paradă, parcurgând pe jos cei 2 kilometri din centrul orașului până la stadion. Adunarea se va da la ora 18.00, iar marșul va lua starul la 18. 30.
Vor fi mai multe activități într-o zonă opusă celebrului Dom din Koln, denumită Tanzbrunnen, cu Mihai Bobonete pe post de dirijor de ceremonii, celebrul Bobiță din Las Fierbinți fiind și cel care vor conduce coloana către „Cologne Stadium”.
„Il Luce”, ca pe vremuri la Călan
Dacă la Munchen au fost „Zidul Galben”, parada dinaintea partidei cu Belgia se va transforma în „Mareea Galbenă”. Nu doar „tricolorii” au mers cu trenul către Koln, ci și Mircea Lucescu. Marele antrenor a apelat tot la acest mijloc de transport, după ce a aterizat la Frankfurt și a preferat să evite traficul care-ți provoacă migrene, chiar și aici cu toată infrastructura nemțească.
S-a urcat în vagon, ca pe vremuri, la Hunedoara, când lua trenul de noapte de la Călan ca să vină spre București. În 1982, când antrena și Corvinul și echipa națională a României.