Comisia Europeană a anunţat astăzi oficial alegerea noului logo pentru produsele ecologice din Uniunea Europeană: euro-frunza. Aceasta a fost votată online de peste 130.000 de persoane. Proiectul laureat reprezintă stelele Uniunii Europene alcătuind conturul unei frunze pe un fond verde.

De la 1 iulie 2010, logo-ul ecologic al UE va figura obligatoriu pe toate produsele ecologice preambalate produse în statele membre şi care respectă standardele necesare.

Pentru produsele de import, noul simbol va fi facultativ. Pe lângă „euro-frunză”, se vor putea aplica şi alte logo-uri ecologice ale diferitelor întreprinderi private ori folosite la nivel regional sau naţional. În următoarele săptămâni, regulamentul cu privire la agricultura ecologică va fi modificat pentru inserarea noului logo într-o anexă.

„Sunt încântată că avem un proaspăt logo ecologic al UE”, a declarat Mariann Fischer Boel, comisarul pentru agricultură şi dezvoltare rurală.

Premii pentru căştigători

Noul logo este rezultatul unui concurs deschis tuturor studenţilor la arte plastice şi design din Uniunea Europeană. S-au primit aproape 3.500 de proiecte care au fost analizate de un juriu format din specialişti de renume internaţional. Cele trei proiecte finaliste selectate de ei au fost încărcate pe site-ul web al competiţiei şi puse la vot online până la 31 ianuarie 2010. Ideea logo-ului căştigător îi aparţine studentului din Germania, Dusan Milenkovic.

Câştigătorul concursului şi cei clasaţi pe locurile doi şi trei vor primi premii în valoare de 6.000, 3.000 şi, respectiv, 2.500 de euro.